کد خبر: ۱۳۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۷۵

انتشار تصویر پتو پیچ شده همسر مهران غفوریان در اعتراض به یک نشریه

اعتماد نوشت: شانزدهمین جشن سینمایی حافظ به دبیری علی معلم با تیتر روزنامه «یالثارات» به حاشیه کشیده شد.

به گزارش تیک، هنرمندان بسياري شامگاه شنبه دوم مرداد ماه پا روي فرش قرمز اين جشن گذاشتند و نوع پوشش و طراحي لباس اهالي سينما و تلويزيون، مورد اعتراض اين نشريه قرار گرفت.
يالثارات با انتشار عكس‌هاي اين مراسم به صورت سياه و سفيد، در تيتر كلمه‌اي را به كار برد كه چندي پيش مسعود فراستي از آن درباره يك فيلم سينمايي روي آنتن برنامه زنده تلويزيوني استفاده كرد. يالثارات نوشت: «هر مردي كه زنش خود را آرايش كند و با آن حالت از منزل بيرون آيد، آن مرد ديوث است.»
بعد از انتشار اين مطلب، شبكه‌هاي مجازي اقدام به بازنشر آن كردند تا جايي كه علي معلم به عنوان برگزار‌كننده جشن حافظ نخستين واكنش را نشان داد. او با بيان اين مطلب كه آيا مي‌شود در روزنامه فحش هم نوشت و به آدم‌ها توهين كرد، اين برخورد را غير فرهنگي و سياسي دانست و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، جامعه هنري و خانه سينما درخواست كرد با چنين پديده‌اي برخورد كنند و واكنش نشان دهند. به گفته او تلقي عمومي از اين پيشامد اين است كه مدعي‌العمومي وجود دارد و هيچ فرد و سازماني حق چنين كنش‌هايي را ندارد و در واقع اكنون موضوع اعاده حيثيت است.
واكنش مهران غفوريان و انتشار عكس او در كنار همسرش كه با پتو خود را پوشانده بود، بيش از مطلب اصلي نشريه يالثارات در شبكه‌هاي مجازي دست به دست شد. غفوريان اين كار را در اعتراض به انتشار عكسي از خود و همسرش روي فرش قرمز جشن حافظ در نشريه يالثارات منتشر كرد. نشريه يالثارات پس از چندين بار توقيف در دي ماه ١٣٩٤ از سوي هيات نظارت بر مطبوعات لغو مجوز و پرونده اين رسانه براي رسيدگي به قوه قضاييه ارجاع داده شد، اما «دستور موقت» انتشار اين نشريه از سوي مقام قضايي صادر شد و يالثارات ادبيات خود را از سر گرفت.