کد خبر: ۱۳۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۸

نیویورک پست : در نتیجه سیاست های اوباما ایران امروز از همیشه جسورتر شده است

بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکا امروز داعش، چین یا روسیه و یا حتی تغییرات آب و هوایی نیست. بزرگترین تهدید امروز آمریکا جمهوری اسلامی ایران است، نظامی که از ابتدای انقلاب سال 1979 و با شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه در هر مسجدی در سراسر کشور به جنگ آمریکا آمده است. و امروز به لطف رئیس جمهور اوباما و جان کری وزیر خارجه در بهترین وضعیت نسبت برای به دست آوردن سلاح هسته ای است.
نیویورک پست در گزارشی ادعا می کند که ایران از داعش نیز برای آمریکا خطرناک تر است.

به گزارش تیک، این روزنامه آمریکایی می نویسد: بزرگترین تهدید امنیت ملی آمریکا امروز داعش، چین یا روسیه و یا حتی تغییرات آب و هوایی نیست. بزرگترین تهدید امروز آمریکا جمهوری اسلامی ایران است، نظامی که از ابتدای انقلاب سال 1979 و با شعار مرگ بر آمریکا در روزهای جمعه در هر مسجدی در سراسر کشور به جنگ آمریکا آمده است. و امروز به لطف رئیس جمهور اوباما و جان کری وزیر خارجه در بهترین وضعیت نسبت برای به دست آوردن سلاح هسته ای است.

این گزارش در ادامه ادعا می کند که اقدامات ایران شاید همانند داعش پرزرق و برق و نمایشی نباشد اما به شدت بر روی ابتکارات ضد آمریکایی در حال فعالیت است که می تواند از همه جنایت هایی که داعش تاکنون مرتکب شده است نیز کشنده تر باشد. رهبر ایران در ژوئن سال 2011 تایید کردند که هرجا که یک جنبش اسلامی مردمی و ضد آمریکایی باشد ما از آن حمایت می کنیم.

نیویورک پست می نویسد: امروز در نتیجه سیاست مماشات اوباما و دولت آمریکا درقبال جمهوری اسلامی ایران، این نظام از همیشه جسورانه تر و جنگجوتر شده است، یکی از نشانه های آن نیز بازداشت و تحقیر ملوانان نیروی دریایی ایالات متحده در ژانویه گذشته است.

اما خیلی دیر نشده است. در حالی که رئیس جمهور جدید نمی تواند پول هایی که اوباما به دولت ایران داده است را بازگرداند، رئیس جمهور بعدی آمریکا می تواند و باید توافق هسته ای را رد کند و نظام ایران را در حالت هشدار قرار دهد که نه تنها قادر به دستیابی به سلاح هسته ای نیست بلکه ماجراجویی منطقه ای و جهانی وی نیز متوقف شود.