کد خبر: ۱۳۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۱

خودروی فوق پیشرفته مسابقه‌ای بنز /عكس


آخرین باری که بنز در مسابقات سرعت "لمانز" شرکت کرد تقریبا یک تراژدی برای این گروه خودروسازی رقم خورد. یک اتفاق درست در نزدیکی خط پایان، باعث شد تا دماغه مدل CLR-GT1 مرسدس حدود 15 متر از روی زمین بلند شده و در پرواز خود 3 غلط بزند.

به گزارش تيك به نقل از "تاپ‌گیر"، این سوال مطرح است که بنز چگونه و با چه خودرویی قصد دارد به مسابقات لمانز بازگردد؟

بنز مسابقه‌ای 2030

یک جواب قاطعانه برای این موضوع وجود دارد. یک مدل تغییر شکل یافته در کلاس LMP1 که به صورت رادیکال و با استفاده از گرافن ساخته خواهد شد. این خودرو همچنین به تایرهایی که محصول چاپگرهای سه بعدی هستند مجهز می‌شوند.

بنز مسابقه‌ای 2030

بنز مسابقه‌ای 2030

ظاهر خودرو بیش از حد خشن و تا حدودی تهاجمی به نظر می‌رسد.  فناوری‌هایش بیشتر علمی- تخیلی به نظر می‌رسد و بسیاردلچسب.جالب‌تر از آن این است که این خودروی تهاجمی حتی پیشرانه (موتور) مکانیکی هم ندارد و به جای آن این خودرو به دو پیشرانه الکتریکی قابل شارژ با توربین‌های تسلا مجهز شده که با استفاده از مخازن هوای فشرده در 2 تانک پرظرفیت که در دو سمت جانبی خودرو مخفی شده‌اند، فعال می‌شود.

بنز مسابقه‌ای 2030

این خودرو همچنین دارای یک آیرودینامیک فعال است که توان استفاده از خودرو را بسیار بالا می‌برد. این خودرو از گرافن ساخته خواهد شد. ماده ای که 200 برابر از فولاد سخت‌تر و یک میلیون برابر از موی انسان نازک‌تر است. با این وجود این ماده به شکل عجیبی سبک است.

اما مهم‌ترین ویژگی گرافن که در ساخت این خودرو بسیار مفید واقع خواهد شد شفافیت آن است. این ویژگی یعنی کابین خودرو می‌تواند وسیع و در عین حال امن ساخته شود.