کد خبر: ۱۳۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۱

هدیه عجیب نروژ به فنلاند!/عكس

دولت نروژ در حال بررسی طرح اهدای یکی از کوه‌های این کشور یا دست کم قله آن به کشور فنلاند به عنوان هدیه است.

به گزارش تيك، به نقل از روزنامه تلگراف، دولت نروژ در حال بررسی پیشنهادی است تا قله "هالتی" این کشور را به عنوان هدیه به فنلاند که با این کشور همسایه است بدهد. این هدیه به مناسبت صد ساله شدن استقلال فنلاند در نظر گرفته شده است.

هدیه عجیب نروژ به فنلاند!

ارنا سلبرگ، نخست وزیر نروژ در مصاحبه‌ای تاکید کرد یک سری مشکلات رسمی برای این مساله وجود دارد و من هنوز در این مورد تصمیم نهایی نگرفتم اما در حال بررسی آن هستیم.

این درحالی است که با اهدای این قله به فنلاند مرز میان دو کشور نروژ و فنلاند به میزان صدوپنجاه متر به سمت شمال و دویست متر به سمت شرق جابه جا شده و سبب می‌شود که این قله تبدیل به مرتفع ترین قله فنلاند شود. در عین حال نروژ نیز به میزان 0.015 کیلومتر مربع از خاک خود را از دست می‌دهد. قله هالتی حتی در فهرست دویست قله مرتفع نروژ قرار نداشته و تنها 1365 متر ارتفاع دارد.

ماه دسامبر سال گذشته بیورن گیر هارسون یک جغرافی دان بازنشسته کمپینی را در فیسبوک راه انداخته و برای اولین بار پیشنهاد اهدای این قله را داده است. هارسون گفت: ایده من این است که این قله باید هدیه‌ای از جانب مردم نروژ باشد و مطمئن هستم مردم فنلاند از این اقدام قدردانی خواهند کرد این کار حتی یک کیلومتر مربع از اندازه خاک نروژ یا فنلاند را تغییر نخواهد داد اما اینکه مرتفع ترین نقطه فنلاند از یک تپه به یک قله کوهستانی منتقل شود تغییر بزرگی به وجود خواهد آورد.

 در همین حال شبکه ان ار کی نروژ گزارش داد کوه هالتی به لحاظ جغرافیایی دو قله دارد که یکی از آنها فنلاندی و یکی از آنها نروژی خواهد بود.

فنلاند در 6 دسامبر 2017 صدمین سالگرد استقلال خویش را جشن می‌گیرد.
منبع: ایسنا