کد خبر: ۱۳۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۵

تفتیان رکوردش را تکرار نکرد و حذف شد /عکس


اوساین بولت قهرمانی خود در دوی 100 متر المپیک را تکرار کرد. در یکی از جذاب ترین رقابت های المپیک 2016 ریو و در فینال دوی 100 متر، هشت دونده در خط استارت ایستادند که در نهایت اوسین بولت جامائیکایی موفق شد به مدال طلا برسد.او با پشت سر گذاشتن گاتلین آمریکایی با زمان 9.81 از خط پایان گذشت و سومین مدال طلای دوی 100 متر را در المپیک‌ها به دست آورد.جایی که حسن تفتیان از صعود به فینال بازمانده و حذف شده بود. 



به گزارش تيك ، مسابقه فینال دوی 100 متر المپیک در حالی به پایان رسید که نماینده ایران در مرحله نیمه نهایی اش ناموفق بود. 

حسن تفتیان که پیش از این در مسابقات جهانی و برای حضور در المپیک به رکورد بسیار بهتری رسیده بود و حتی در مسابقه ابتدایی دوی 100 متر رکورد 10.17 را زده بود در نیمه نهایی اما بسیار با اوجش فاصله داشت و نفر آخر از خط ردشد.
 
دونده 100 متر ایران در نیمه نهایی رقابت های المپیک با رکورد 10.23 در مکان هشتم ایستاد تا از حضور در فینال باز بماند.
 
 حسن تفتیان دونده 100 متر ایران که با رکورد 10.17  ثانیه خود را به نیمه نهایی المپیک ریو رسانده بود در دور دوم با بهترین های جهان در یک خط ایستاد. این رقابت راس ساعت 4:30 بامداد امروز آغاز شد که حسن تفتیان در خط یک با بهترین های جهان دوید. سریع ترین مرد ایران در پایان با رکورد 10.23  به مقام هشتم رسید تا از صعود به فینال جا بماند. جیمی ویکات جامائیکایی در این دور زودتر از همه توانست خط را رد کند.

او با رکورد شخصی خودش فاصله بسیاری داشت چرا که حسن به زمان 10.04 هم رسیده بود اما در دور مقدماتی و سپس نیمه نهایی رفته رفته با بهترین رکورد خود فاصله گرفت. با این حال حضور تفتیان در نیمه نهایی یک موفقیت برای او و دو و میدانی ایران محسوب می شد چرا که در تاریخ این رشته چنین جایگاهی بی سابقه بوده است.


تفتیان : مقصرمنم ، موفق نبودم

او البته این اتفاق را موفقیت نمی داند ملی پوش دوی ١٠٠ متر در این مورد می گوید:« دوست داشتم من به جای دونده ژاپنی اولین آسیایی باشم که به فینال المپیک راه می‌یابد. خیلی تلاش کرده بودم اما امشب فهمیدم برای صعود به فینال و موفقیت باید خیلی بیشتر از این تلاش کنم. »


او تقصیر را به گردن می گیرد و عذرخواهی می کند:« هر کسی که باید کاری برایم می‌کرد به بهترین شکل انجام داد. من مقصر بودم و بابت این شکست شرمنده مردم و خانواده ام شدم و عذر می‌خواهم. خیلی‌ها می‌گویند حضور در نیمه نهایی یک افتخار و تاریخ سازی است اما این برای من موفقیت نیست، چیزی که در ذهن من بود صعود به فینال بود که اتفاق نیافتاد. پس من موفق نبودم.»

منبع: عصر ايران