کد خبر: ۱۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۵۱

سفر هیات 9 نفر از بوئینگ آمریکا به ایران

 
این هیات 9 نفری بود که دو نفر از آنها کارشناس نظامی عضو ارتش آمریکا بودند. بوئینگ در دو بخش نظامی و غیرنظامی فعالیت می کند.

به گزارش تيك، این هیئت 9 نفره که شامل چند کارشناس اقتصادی و حقوقی، دو مسئول کمپانی بوئینگ و دو کارشناس نظامی بوده، طی روزهای اخیر وارد تهران شدند و مذاکرات خود را حول محور انتقال 100 فروند بوئینگ درخواستی ایران انجام داده‌اند.
 
قبلا اعلام شده بود که تفاهم میان بوئینگ و ایران شامل فروش 34 هواپیمای پهن‌پیکر، 46 هواپیمای باریک‌پیکر (پروازهای کوتاه‌برد) و 29 فروند هواپیمای 737 ‌(پروازهای کوتاه‌برد و میان‌برد) است.
 
اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد تیم 9 نفره بوئینگ با نام‌های  Ahsen Rajput  ،Jim Baqai  ، Amanda Banik ، Jorge Molina، Brian Nadeau ،Matt Wilks ، Donald Galvanin ،Raymond Wolber  و  James Larson
 چند روز پیش وارد تهران شده و مذاکرات خود را نیز در سکوت خبری برگزار کرده اند و نهایتا در روز جمعه 22مردادماه 95 ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده اند.
 
 در این دور از گفتگوهای ایران و تیم اعزامی بوئینگ، موضوع مسائل بانکی و چگونگی صدور ضمانت نامه های بانکی محور اصلی بوده و اعضای این تیم به گروه های 2 تا 3 نفره تقسیم شده و با برخی بانک ها، سازمان ها و همچنین بعضی افراد ذی نفوذ داخل کشور جهت عقد قرار داد و نحوه تنظیم و پرداخت ها وارد مذاکره شده‌اند.

منبع: نسیم آنلاین