کد خبر: ۱۳۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۰

چرا روحانی در مساله کنسرت ها منفعل بود؟

بررسی آمار نتایج انتخابات سال 92 نشان می‌دهد حسن روحانی در خراسان رضوی همان استانی که جوانان آن حق رفتن به کنسرت را ندارند بالاترین رای را کسب کرده بود
موضوع لغو کنسرت‌ها در مشهد مسئله تازه‌ای نیست و در مورد آن به انحای مختلف بحث های زیادی مطرح شده است. اما آنچه بیش از مسئله لغو کنسرت‌ها دارای اهمیت است، واکنش دولت و مخصوصا وزارت ارشاد به این موضوع است. پس از کش و قوس‌های فراوان، همگان مخصوصا جوانان  که بدنه‌ی اصلی حامیان دولت را شکل می‌دهند امیدوارانه منتظر بودند که دولت تدبیر و امید قاطعانه در  این موضوع ورود کند و از اقدام درست و قانونی خود بابت مجوز دادن به کنسرت‌ها  در برابر اقدامات غیر قانونی برخی برای لغو این مجوزها دفاع کند.

به گزارش تیک، امیدی که با سخنان وزیر ارشاد که گفته بود" از اجرای کنسرت در مشهد صرف نظر کردیم" خیلی زود به یاس تبدیل شد.

در روزهایی که دولت با توجه به هجمه ها و تخریب های همه جانبه دلواپسان زیربار شدیدترین فشارها قرار دارد و مخالفان از هیچ تلاشی برای ناامید کردن مردم از دولت تدبیر و امید فرو گذاری نمی کنند، این گونه واکنش‌های منفعلانه‌ی دولت در حالی که فقط چندین ماه تا انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مانده نتیجه ای جز از دست دادن طیف وسیعی از حامیان خود نخواهد داشت.

بررسی آمار  نتایج انتخابات سال 92 نشان می‌دهد حسن روحانی در خراسان رضوی همان استانی که جوانان آن حق رفتن به کنسرت را ندارند بالاترین رای را کسب کرده بود و این بدان معناست مردم این استان در آن مقطع از وضع موجود ناراضی بوده و با توجه به شعارهای دولت که همانا تغییر در سیاست های غلط دولت قبل بود اعتماد کرده و به دولت رای دادند. مسلما اگر مردم این استان خواهان سیاست هایی که از سوی امام جمعه این شهر اعمال می شود بودند که یکی از آنها لغو کنسرت هاست در سال 92 به شخص دیگری به غیر از حسن روحانی که این تفکر را نمایندگی می کرد رای می دادند.

 انفعال دولت در برابر مخالفان مخصوصا در مسائل فرهنگی امریست  که بارها از سوی حامیان دولت تذکر داده شده اما متاسفانه اقدام موثری از جانب دولت صورت نگرفته است. دولت در حالی این روزها در برابر مخالفان خود سکوت می‌کند که برای دو دوره ای شدن نیاز به رای همین جوانانی دارد که امروز در مشهد از رفتن به کنسرت محروم اند و وزیر ارشاد در کمال خونسردی منفعلانه اعلام می کند از اجرای کنسرت در مشهد صرف نظر کرده. امید است دولت در این ماه های پایانی همان طور که در سیاست خارجی  به درستی و با قاطعیت در برابر مخالفان ایستادگی کرد و برجام را به ثمر رساند در سیاست داخلی و مخصوصا مسائل فرهنگی جدیت بیشتری در پیگیری مطالبات مردم و جوانان داشته باشد