کد خبر: ۱۳۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۳

اندر عجایب «سانسور» منتخب ملت!

قطع سخنرانی رئیس جمهور به مناسبت روز پزشک از شبکه خبر یک حاشیه دیگر را بین صدا و سیما و دولت یازدهم کلید زد.

به گزارش تیک؛ حسن روحانی رئیس دولت یازدهم که به مناسب روز پزشک در میان جامعه پزشکی حاضر شده بود، صحبت‌هایش به صورت «زنده» روی آنتن شبکه خبر صدا و سیما رفت.

اما چند دقیقه‌ای از پخش سخنرانی رئیس جمهوری نگذشته بود که حسن روحانی در انتقاد از رئیس دولت مهروزی به کنایه گفت:«اگر امکان داشت قطعنامه‌ها را پاره کنیم، پاره می‌کردیم اما این امکان وجود نداشت.»

کلام حسن روحانی در این رابطه با تشویق جمعیت پزشک حاضر و لبخند کنایه آمیز رئیس جمهور همراه شد، نکته‌ای که از نظر صدا و سیما کفایت می‌کرد تا امر به قطع پخش زنده سخنرانی رئیس دولت یازدهم کنند.  این اقدام صدا و سیما موجب شد تا بار دیگر مسیر انتقاد از سیاست‌های گزینشی رسانه ملی به گوش برسد و این نکته در ذهن جای گیرد که رسانه ملی خودخواسته، تلاش می‌کند تا کلاف سردرگم رابطه صدا و سیما و دولت یازدهم هر روز پر گره‌تر از قبل شود.

در واقع قطع پخش زنده سخنرانی رئیس جمهور این پیام را از ساختمان شیشه‌ای صدا و سیما مخابره می‌کند که حتی تغییر رئیس سازمان  موجب نشد تا «بوی بهبود ز اوضاع» دولت و صدا و سیما به گوش برسد.

قطع سخنان روحانی موجب شد تا کاربران خبرآنلاین نیز به این موضوع واکنش نشان دهند. برخی این اقدام صدا و سیما را ناشی از میلی بودن رسانه ملی دانستند و گروه دیگری نیز حضور مدیران نزدیک به احمدی‌نژاد را دلیل این اتفاق معرفی کردند.

*برخورد میلی رسانه ملی با منتخب مردم

برخی از کاربران خبرآنلاین در واکنش به قطع صحبت‌های رئیس جمهور از جانب صدا و سیما، رسانه «ملی» را رسانه «میلی» نام نهادند.

یکی از کاربران با این نگاه نوشت:« یعنی از صدا و سیما "میلی" بیشتر از این توقع دارین شماها؟؟؟؟»، کاربر دیگری هم می‌گوید:« اولا کسی صدا و سیمای میلی نگاه نمی‌کند دوما تمام خبرها از فضای مجازی استفاده می‌کنیم.»

جناحی شدن صدا و سیما نکته‌ای که یک کاربر خبرآنلاین در کامنت خود به آن اشاره داشت:«صدا و سیما خیلی وقته که جناحی شده و دیگر ملی نیست،.»

یک مخاطب دیگر خبرآنلاین نیز نوشته است:« صدا و سیمایی که تحمل سخنان رییس جمهور منتخب مردم رو ندارد و با وقاحت اون رو قطع میکند دیگه "ملی" نیست. مدیر پخش اون ساعت یاد دادگاهی و محاکمه شود. چراکه این توهین به رییس جمهور و مردم است.»

«صدا و سیمای میلی دست از سانسور و دروغ پردازی بردار آیا مردم حق شنیدن اخبار واقعی را از رسانه کشورشان ندارند؟؟»، این نیز جمله یکی از مخاطبان نسبت به خبر قطع سخنرانی رئیس جمهور بود.

کاربر بی نام دیگری هم می گوید«روحانی منتخب مردم است‌. صدا و سیما حق ندارد جلوی پخش سخنان ایشان را بگیرد.» به عقیده دیگر کاربر خبرآنلاین هم «قطع کردن سخنان رئیس جمهور توهین به ملت مملکت قانون وبوجد آمدن هرج مرج است.»

*کاربر خبرآنلاین:صدا و سیما دل در گرو مهر احمدی‌نژاد دارد

در میان پیام‌های کاربران خبرآنلاین گروهی نیز این قبیل اتفاقات را ناشی از امتداد حضور علاقمندان احمدی‌نژاد در صدا و سیما می‌دانند. فردی با نام«م.ر» در این رابطه نوشت:« صدا و سیما هنوز هم دل در گرو مهر محمود دارد.» و دیگری در این رابطه توصیه می‌کند:«صدا و سیما رو از عوامل احمدی نژاد باید پاک کرد. ذهن مخاطب رو آلوده میکنن.»

در میان پیام‌های یک مخاطب تأکید می‌کند که« احمدی نژاد خط قرمز صدا و سیماست...»، فرد دیگری هم می‌گوید:« آخه اونایی که الان تو شبکه خبرن همه رو احمدی گذاشته»

*حمایت صدا و سیما از چهره‌های تندرو

مبدل شدن صدا و سیما به تریبونی برای چهره‌های تندرو بخش دیگری از واکنش مخاطبان خبرآنلاین را در برداشت. کاربری با نام مستعار«دکتر» در این رابطه نوشت:«صدا سیما با حرکت در خلاف جهت ملت هر روز بی اعتبار تر میشود . چرا ؟ چه سودی از احمدی نژاد ؟ دلواپسین که کشور را به این روز انداختن ؟»، فردی نیز در همین راستا گفت:«صدا و سیما از همان اول سخنگوی تندروترین سیاسیون کشور بود.»

کاربری نیز با نام«رضا» در این مورد نوشت:« همه می دونیم که اکثرکادر مدیریتی صدا وسیما از اشخاصی انتخاب می شوندکه به نوعی به جبهه پایداری وابسطه اند»، فرد دیگری نیز در پیامی رسانه ملی را تریبون افراد وابسته به جبهه پایداری معرفی کرد.

نظرات کاربران محترم خبرگزاری خبرآنلاین در بخش کامنت این خبر {اینجا} قابل ملاحظه است.