کد خبر: ۱۳۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۶

جوانان آمریکایی اقبال کمتری به کلینتون دارند

نتایج یک نظرسنجی نشان داد، رأی‌دهندگان جوان دموکرات در آمریکا اقبالی چندانی به کاندیدای این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو ندارند.

به گزارش تیک، نتایج نظرسنجی گالوپ نشان داد، در میان افراد ۱۸ تا ۳۹ ساله، تنها ۳۸ درصد از حامیان حزب دموکرات از کاندیداتوری هیلاری کلینتون به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو استقبال می‌کنند.

نتایج این نظرسنجی در حالی است که کلینتون در ماه‌های گذشته تلاش‌های بسیاری را برای جلب نظر جوانان آمریکایی به عمل آورده است.

در حالی که گفته می‌شود کلینتون در میان رأی‌دهندگان مسن‌تر از جایگاه بهتری برخوردار است، رقیب انتخاباتی وی در رقابت‌های درون‌حزبی یعنی برنی سندرز توانسته بود توجه قشر جوان را بیشتر به خود جلب کند.

بر اساس بررسی‌هایی که در دانشگاه تاتفز انجام شده است، در ۲۱ ایالت آمریکا سندرز موفق شده بود در جریان رقابت‌های درون‌حزبی رأی بیش از ۲ میلیون جوان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که کلینتون تنها ۷۶۰ هزار رأی را در میان جوانان به دست آورد.

نتایج نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داد، به نظر می‌رسد رضایت دموکرات‌های غیرسفیدپوست نسبت به کلینتون در مقایسه با دموکرات‌های سفیدپوست غیراسپانیولی بیشتر است.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی است، در مجموع ۵۶ درصد از حامیان حزب دموکرات از کاندیداتوری کلینتون در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا رضایت دارند.