کد خبر: ۱۳۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۵

فراخوان طراحان برای تدوین الگوی قرارداد

بانیان کمپین «من یک طراحم» قصد دارند با حمایت اعضای کمپین و با کمک متخصصان هر رشته و یک متخصص حقوقی، الگوهای استاندارد برای زمینه های مختلف طراحی را تدوین کنند و در اختیار عموم قرار دهند.

کمپین «من یک طراحم» از تابستان 94 با هدف تثبیت جایگاه شغلی طراحان و فرهنگسازی برای ایجاد درک متقابل میان طراحان و مشتریان آنها شروع به کارکرده است و تا کنون توانسته است از حمایت بیش از 4500 طراح در راستای اهداف خود برخوردارد شود.

به گزارش تیک، بر اساس این گزارش بانیان کمپین، رسیدن به اهداف کمپین  را بدون ایجاد یک زبان مشترک در قالب یک قرارداد حرفه‌ای و مورد توافق طرفین (مشتری و طراح) امکان پذیر نمی دانند و معتقدند که بیشتر قراردادهای موجود در زمینه‌های مختلف طراحی، به صورت غیرحرفه‌ای، با بندهای متناقض و مبهم و به صورت سلیقه‌ای تدوین شده‌اند و به همین دلیل غالبا موقع استناد در جریان همکاری مشکلات متعددی پدید می آورند.

بر همین اساس طراحان این کمپین قصد دارند با این جمع گرایی و با کمک اعضای کمپین، اساتید هر رشته و یک متخصص حقوقی، الگوهای استانداردی برای زمینه‌های مختلف طراحی به صورت تفکیک شده تدوین کنند و به رایگان در اختیار همه قرار دهند. 

برای تحقق این هدف مبلغ 2میلیون و 600 هزار تومان برای تامین هزینه های مشاوره تخصصی و حقوقی مورد نیاز است که جمع آوری این مبلغ، همانند سایر مراحل این کمپین،در قالب یک پروژه جمعی در وبسایت دونیت به آدرس http://2nate.com/s/designer در حال اجراست.

بر اساس اعلام دونیت، اگر یک طراح وب، گرافیست، طراح صنعتی و یا معمار هستید به صفحه پروژه در دونیت بروید و با حمایت‌های هر چند کوچک خود، مسیر حرفه‌ای خود را هموارتر کنید.

گفتنی است در یک پروژه طراحی (وب، گرافیک، طراحی صنعتی یا معماری) تدوین یک قرارداد حرفه‌ای و مورد توافق طرفین می‌تواند به عنوان یک زبان مشترک در تعاملات طراح و کارفرما عمل کند.