کد خبر: ۱۳۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۶

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: موافق فعالیت تلگرام در کشور نیستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: موافق فعالیت تلگرام در کشور نیستم زیرا باید خودمان چندین شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم و نباید اطلاعاتمان را در اختیار خارج قرار دهیم.

به گزارش تیک، محمود واعظی در دیدار با فعالان تبلیغ در فضای مجازی که عصر در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که وزارت ارتباطات مسئولیتی درخصوص تولید محتوا ندارد، اظهار داشت: همه زحمت‌های ما اگر به محتوا کمک نکند حق ادا نشده است و تولید محتوای فاخر باید به عنوان نهضت عمومی شود.

وی بیان داشت: ما هفت پروژه مهم اقتصاد مقاومتی در دست داریم که یکی از آنها ۱۰ برابر کردن تولید محتوا در برنامه ششم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابراز کرد: در تلاش هستیم تا تولید محتوا را به عنوان کسب و کار و ثروت معرفی کنیم و در دسترس همگان قرار گیرد.

وی عنوان داشت: به برخی مراکز در استان قم دیتا سنتر رایگان ارائه کردیم با این که مسئولیت ما نبود.

کاهش۶۳۰ میلیارد تومانی درآمد وزارت ارتباطات در پی ارائه خدمات بیشتر

واعظی افزود: به دلیل فراهم کردن بستر فعالیت برای برخی مراکز در سال ۹۵ از میزان درآمد ما ۶۳۰ میلیارد تومان کاهش یافت تا تولید محتوا با هزینه کم از سوی فعالان آن صورت گیرد.

وی ابراز کرد: بحث فیلترینگ هوشمند کار سنگینی است و برای این عمل به میزان ۱۱۰ میلیارد تومان با ۱۴ دانشگاه قرارداد منعقد کرده‌ایم تا بتوانیم این کار را انجالم دهیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر با جنگ تکنولوژی مواجه هستیم و وزارت ارتباطات لبه تکنولوژی است.

وی عنوان داشت: عده‌ای می‌گویند حتی نیاز به اینترنت نیز نداریم اما کسانی دیگر همچون بنده معتقد هستیم ما باید آنچنان توانایی خود را ارتقا دهیم که فیلترینگ هوشمند داشته باشیم و محتوای مورد نیاز خود را از کشورهای دیگر دریافت کنیم و موارد غیردینی و مستهجن را فیلتر کنیم.

واعظی تصریح کرد: لازم است در استان قم درخصوص تولید محتوا تیمی تشکیل شود و از ظرفیت قم و وزارت ارتباطات طی همکاری‌هایی استفاده شود.

وی اظهار کرد: قبول نداریم در کشور تلگرام ارائه شود زیرا ما باید خودمان چندین شبکه اجتماعی بومی داشته باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ممکن است تلگرام در آینده کار دیگری را درپیش گیرد و از طرفی درست نیست اطلاعات ۲۰ میلیون از کاربران تلگرام در کشورمان در اختیار خارج قرار داده شود.

منبع: مهر