کد خبر: ۱۳۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۲

شبکه تحویل محتوای اینترنت رونمایی می‌شود

شبکه تحویل محتوای ترافیک ارتباطی توسط شرکت مخابرات ایران، همزمان با هفته دولت افتتاح می‌شود.

 همزمان با هفته دولت ، شبکه «CDN» شرکت مخابرات ایران برای کاهش بار ترافیک شبکه ملی اطلاعات، بهبود کیفیت تحویل محتوا و خدمت به مشتریان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شبکه تحویل محتوا که به اختصار CDN نیز خوانده می‌شود؛ شبکه ای از سرورهایی است که در نقاط مختلف جغرافیایی توزیع و مستقر شده‌اند و با استفاده آن، کاربران می­‌توانند به فایلها و محتوای مورد نیاز از جمله کلیپ های ویدئویی، بازی، فیلم، انواع فایلهای قابل دانلود شدن، VOD، online APP، online Game ، APP Update از طریق نزدیک‌ترین سرور فیزیکی دسترسی پیدا کنند.

با اجرای این طرح کاربرانی که از سرویس اینترنتی شرکت مخابرات ایران استفاده می­‌کنند، می­‌توانند محتوای بارگذاری شده را از داخل شبکه همان استان یا حتی همان مرکز مخابراتی دریافت کنند.

این سرویس می‌تواند در افزایش سرعت تحویل محتوا و پهنای باند در وب سایت‌های با ترافیک بالا بسیار تأثیرگذار باشد. همچنین پروژه CDN می‌تواند با ایجاد یک ارتباط مطمئن و پایدار برای کاربر نهایی علاوه بر افزایش کیفیت سرویس و خدمات قابل ارائه به مشتری ، موجب صرفه جویی چشمگیری در استفاده از منابع ملی با بهینه سازی و مدیریت پیشرفته ترافیک در شبکه انتقال کشور شود.