کد خبر: ۱۳۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۶

شبکه ایرانی قاچاق انسان در اسپانیا متلاشی شد/ 20 تا 50 هزار دلار برای انتقال به اسپانیا

پلیس اسپانیا اعلام کرد که 4 عضو اصلی یک شبکه مهاجرت غیرقانونی را بازداشت کرده است. 

به گزارش عصرایران به نقل از یورونیوز، این شبکه قاچاق، توسط شهروندان ایرانی اداره می شد و آنها ایرانی ها را به اسپانیا قاچاق می کردند.

این شبکه شهروندان ایرانی را در قبال دریافت ۲۰ تا ۵۰ هزار یورو به اسپانیا قاچاق می‌کرد.

 به نوشته خبرگزاری فرانسه، پلیس اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای، درباره هویت افراد دستگیر شده توضیح داده که «4 فرد بازداشت شده باند از یک خانواده مشهور ایرانی هستند و کار خود را به قاچاق انسان از کشور خود، ایران اختصاص داده بودند.» 

شبکه ایرانی قاچاق انسان در اسپانیا متلاشی شد/ 20 تا 50 هزار دلار برای انتقال به اسپانیا

با این حال سایت اینترنتی ال‌پاییس گزارش کرده است که یکی از مسئولان اصلی این شبکه، یک مترجم رسمی زبان فارسی بوده و با استفاده از روابط و آشنایی خود با مقررات مهاجرتی، اقدام به قاچاق انسان و وارد کردن غیرقانونی متقاضیان ایرانی مهاجرت به حوزه اتحادیه اروپا می‌کرده است. 
 
بنا بر محتویات این بیانیه پلیس اسپانیا، شبکه کشف شده برای پنهان کردن فعالیت‌های خود با استفاده از یک مسیر پیچیده، مهاجران ایرانی را پیش از رسیدن به اروپا از ترکیه، دبی، برزیل، پاراگوئه و بولیوی می‌گذرانده است. 

بنا بر این گزارش، در کشور بولیوی که آخرین مقصد مهاجران قبل از رسیدن به اسپانیا بوده است، پاسپورت‌های جعلی به آن‌ها داده می‌شده است. 
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، علاوه بر چهار مسئول اصلی این شبکه قاچاق انسان، ۱۵ عضو دیگر آن در مادرید و کاتالان، در شمال شرق اسپانیا بازداشت شده اند. 
 
پلیس اسپانیا این عملیات خود را «پیچیده» توصیف کرده و گفته است که یکی از افراد تحت تعقیب در جریان تحقیقات،‌ مقیم بریتانیا بوده و فقط برای سفرهای بسیار کوتاه وارد خاک اسپانیا می‌شده است. 
 
مناطق جنوبی اسپانیا، یکی از معبرهای مهم ورود مهاجران و پناهجویان غیرقانونی از آفریقا به اروپا به شمار می‌رود. با این حال اهمیت این منطقه برای قاچاقچیان انسان بسیار کمتر از سواحل جنوبی اسپانیا و یونان است.