کد خبر: ۱۳۴۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۳

رکورد تولید گندم در کشور شکسته شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: برداشت گندم از 6 میلیون تن به 14 میلیون تن در سال زراعی جاری افزایش یافت.

به گزارش تیک، یزدان سیف روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهرستان کنگاور در جمع خبرنگاران افزود: کشور ما زمانی (سال1391) به بزرگترین وارد کننده غذا تبدیل شده بود، اما اکنون با تدبیر دولت شرایط به گونه ای شده که در برخی از کالاهای اساسی همچون گندم، به خودکفا رسیده ایم.

وی با بیان اینکه کسری تراز بازرگانی درحوزه غذا نیز به سه میلیارد دلار رسیده، اظهار امیدواری کرد که با افزایش بهره وری در این بخش این میزان به صفر برسد و آرزوی ملت بزرگ ایران در حوزه اقتصاد مقاومتی محقق شود.
 
وی افزایش رشد تولید گندم در کشور را به دلیل رشد خرید و مصرف نهاده های بهتر بین کشاورزان عنوان کرد و افزود: در سال زراعی 95 - 94 کلاس های آموزشی زیادی برای کشاورزان در حوزه نحوه و میزان مصرف نهاده بین کشاورزان برگزار شد که نتیجه آن افزایش بهره وری در تولید است.
 
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از راه اندازی سامانه 1559 باشگاه کشاورزی در سراسر کشور تا 15 شهریور خبر داد و گفت: این میز الکترونیک زنجیره خدمات کشاورزی با هدف ارایه اطلاعات، دانش بنیان کردن، آموزش و ترویج کشاورزان ایجاد شده است.
 
سیف گفت: در این سامانه تحلیل اطلاعات هواشناسی، مشاوره تخصصی نحوه مصرف نهاده ها، آزمایش آب و خاک، صدور نسخه و توصیه های تغذیه ای نهاده های کشاورزی، سفارش گذاری نهاده ها و حمل برای مصرف، امکان دریافت نظرات و شکایات و صدور کارت اعتباری خرید نهاده ها براساس وسعت اراضی کشاورزی و میزان تولید به شکل رایگان ارائه می شود.