کد خبر: ۱۳۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۱

سامانه ملی خدمات ازدواج به زودی رونمایی می‌شود

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده از برنامه ریزی برای راه اندازی سامانه ملی خدمات ازدواج خبر داد و گفت: این سامانه کلیه خدمات ازدواج را با تخفیف به جوانان ارائه می‌دهد.

به گزارش تیک، ناصر صبحی ، با اشاره به مذاکرات و مطالعات انجام شده با دستگاه های مسئول و همچنین اصناف افزود: سامانه ملی خدمات ازدواج جوانان به زودی راه اندازی می شود و جوانان می توانند با ثبت نام در این سامانه در زمینه های گوناگون مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: شورای اصناف کشور اعلام آمادگی کرده است تا مراکز داوطلب برای ارائه خدمات و کالاهای مورد نیاز ازدواج جوانان را با تخفیف به آنها ارائه دهد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده ارائه خدمات جهیزیه، برگزاری جشن عروسی و رهن و اجاره و خرید مسکن را از دیگر امکانات سامانه ملی خدمات ازدواج دانست و تاکید کرد: در این سامانه موارد دیگری همچون اشتغال و کارآفرینی و خدمات ازدواج آسان به جوانان ارائه می شود.

صبحی در مورد زمان رونمایی از این سامانه گفت: هفته آینده نتیجه مذاکرات مشخص می شود و این سامانه در همه استان ها فعال خواهد شد و امیدواریم در سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) این سامانه رونمایی شود.

وی از برگزاری جشنواره ملی ازدواج و خانواده در هفته ازدواج خبر داد و خاطرنشان کرد: هفته ازدواج از ششم تا سیزدهم شهریور در کشور برپا می شود و جشنواره ملی ازدواج در پنج محور هنری، ادبی، اجتماعی، رسانه ای و دستگاه های فعال در حوزه ازدواج برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده اظهار کرد: بخش های کتاب، مقاله، پایان نامه و طرح های پژوهشی از دیگر موضوعات جشنواره ملی ازدواج است که مکاتبات آن از ابتدای سال آغاز شده و دریافت آثار به مرحله نهایی خود رسیده است.

صبحی همچنین افزود: در قالب جشنواره ملی ازدواج، از هر دستگاه دو نفر به عنوان فعالان حوزه ازدواج برگزیده می شوند. همچنین در بخش مقالات علمی و پژوهشی و کتاب و پایان نامه، نفرات برتر مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: تا اسفند ماه دو همایش ملی در حوزه توانمندسازی ثمن ها برگزار خواهد شد که یکی از آنها در اواخر آبان با عنوان همایش ملی ازدواج موقت و تحکیم خانواده با رویکرد اقتصاد مقاومتی است و محورهای آن در زمینه ازدواج، خانواده، روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، مدیریت و فقه و حقوق خواهد بود.

مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده با بیان اینکه این جشنواره در سال های بعد تکرار می شود، افزود: امیدواریم در دوره های بعدی با مشارکت کشورهای مسلمان، جشنواره ازدواج به صورت بین المللی برگزار شود.