کد خبر: ۱۳۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۲

اعلام زمان تشکیل ستادهای انتخاباتی

معاون سیاسی وزیر کشور از تشکیل ستادهای انتخاباتی برای برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس از دی‌ ماه خبر داد.
به گزارش تیک به نقل از فارس محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم افتتاح سامانه ثبت تشکل های سیاسی، صنفی و اقلیت های مذهبی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس اظهار داشت: ستادهای انتخاباتی برای برگزاری سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستا و میان دوره‌ای مجلس از دی‌ ماه تشکیل می‌شود.

مقیمی تاکید کرد: مقدمات کار در وزارت کشور آغاز شده است و سه انتخابات طبق زمانبندی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه لایحه جامع نظام انتخاباتی به دولت فرستاد شده و در کمیسیون سیاسی دفاعی دولت بررسی خواهد شد، تصریح کرد: این مساله باید به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی و در نهایت تایید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل شود که امیدواریم روند بررسی این لایحه به گونه‌ای باشد تا در انتخابات آتی اجرایی شود.

مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه این نشست در مورد طرح استفساریه ماده ۷۳ قانون انتخابات که از سوی مجلس مطرح شده است و آیا شما موافق این طرح هستید یا خیر گفت: ما قبلا موضع وزارت کشور را درباره این موضوع اعلام کردیم و موافق این طرح هستیم. البته این طرح هم اکنون به کمیسیون بازگشته و نمایندگان مجلس در حال بررسی آن هستند که پس از آن نیز باید مجددا در صحن علنی مجلس مطرح و در نهایت نیز به تائید شورای نگهبان برسد.

مقیمی با بیان اینکه افتتاح سامانه ثبت تشکل‌های سیاسی صنفی و اقلیت‌های دینی گامی مثبت در جهت رفع نگرانی‌های تشکیل حزب و تشکل‌های سیاسی صنفی و اقلیت‌های دینی به شمار می‌رود تصریح کرد: ایجاد این سامانه ها موجب شفاف سازی و سرعت عمل در فعالیت ها می‌شود و نگرانی‌هایی که احتمالا وجود دارد را برطرف می‌کند و ما این روند را سعی داریم در بخش‌های مختلف ادامه دهیم.

وی تاکید کرد: این اقدامات موجب افزایش نشاط سیاسی در بین گروه ها و احزاب و جامعه می‌شود بخصوص در جامعه ما که رای مردم و حضور آنان و مشارکتشان در عرصه‌های سیاسی اجتماعی همواره تعیین کننده بوده است.