کد خبر: ۱۳۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۸

55 درصد ثروت کشور در تهران است

وزیر کشور با بیان این که ۵۵ درصد ثروت کشور در تهران است، از نبود توازون درآمدی در استان ها ابراز نارضایتی کرد.
به گزارش تیک به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر شنبه در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۵۵ درصد ثروت کشور در تهران است و این عدالت محوری نیست، ادامه داد: عدالت یعنی اینکه امکانات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یکسان در تمام نقاط کشور وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر این که باید اقتصاد مقاومتی در همه شهرستان های گلستان اجرایی شود، اظهار کرد: تاکنون ضعف کشور در اقتصاد بوده و مقام معظم رهبری بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تاکید داشته تا ضعف ها در این حوزه کاهش یابد.

رحمانی فضلی، اقتصاد مقاومتی را از نظر علمی کاملا منطقی دانست و گفت: همه دنیا از این تجربه استفاده کرده و استفاده از ظرفیت ها و توانایی های داخلی منشا تحول در این کشورها بوده است.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب در تامین زیرساخت ها خیلی کار شده است اما در اشتغال و درآمد در تمام مناطق کشور کار نشده است.

اظهار کرد: دین اسلام و اعتقادات دینی منشاء قدرت و وحدت ماست و باید مولفه های قدرت ملی را قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله تحمیلی را اعتقادات دینی ما اداره کرد، افزود: مردم عنصر مهمی برای قدرت ملی هستند و اگر آن ها را از دست بدهیم قدرت را از دست داده ایم.

وزیر کشور با بیان اینکه منشا نارضایتی مردم مسائل اقتصادی است، بیان کرد: مردم یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی هستند و برای تحقق سیاست های ابلاغی حوزه اقتصاد مقاومتی باید همه مردم احساس مسئولیت کرده و وارد صحنه شده و در همه ابعاد ان مشارکت واقعی داشته باشند.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه باید در مسیر تغییر نظام بودجه ریزی و اداری گام برداریم، تصریح کرد: هم اکنون کشور در امنیت کامل است و سرمایه گذاران رغبت به سرمایه گذاری دارند و همه باید کمک کنیم تا سرمایه گذاری در کشور تقویت شده تا اقتدار کشور حفظ شود.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ائمه جمعه باید مشارکت مردم را تقویت کنند، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه باید گفتمان اقتصاد مقاومتی و جریان فرهنگی اقتصاد مقاومتی را ایجاد کرده و مردم و رسانه نیز پای کار باشند.