کد خبر: ۱۳۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۲

وزیر کشور: رونق اقتصادی برای ایران ضروری است

وزیر کشور گفت: رونق اقتصادی امروز برای کشور ضروری است چرا که وارد یک رقابت نفس گیر شده ایم و امید مسلمین نیز به ما است و باید این موضوع را در عمل ثبت کنیم.
به گزارش تیک به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز یکشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی متمرکز 82 پروژه عمرانی و تولیدی اشتغال زا شهرستان علی آباد کتول افزود: دنیا قبول کرده است که اسلام دین برتر و فلسفه آن خدشه ناپذیر است اما هنوز در این که اسلام و قوانین اسلامی می توانند بنیان های اقتصادی محکمی ایجاد کنند، شک و شبهه دارند که ما باید در این زمینه نیز موفق شویم.
وی به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید این موضوع به یک تئوری همه گیر در حوزه اقتصاد جهانی تبدیل کنیم. 

وزیر کشور تصریح کرد: دولت به مساله اقتصاد مقاومتی ایمان دارد و آن را یک تکلیف می داند و رییس جمهوری و معاون اول رییس جمهوری به عنوان فرمانده قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی مدام پیگیر این موضوع هستند. 
وی ادامه داد: سه استان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی به وزارت کشور واگذار شده اند و من در این استان ها به عنوان جانشین فرمانده قرارگاه مرکزی اقتصاد مقاومتی مسوولیت دارم.

وزیر کشور یادآور شد: رییس جمهوری پس از موفقیت در این استان ها دستور دادند برای هر استان یک وزیر مُعین تعیین شود که برای استان گلستان وزیر کار ،تعاون و رفاه اجتماعی انتخاب شده است. 
رحمانی فضلی با بیان این که قوانین و دستورالعمل های خوبی در حوزه رفع موانع تولید تصویب و ابلاغ شده است، گفت: بانک ها 16 هزار میلیارد تومان برای صنایع کوچک و متوسط درنظر گرفته اند که تا پایان شهریورماه تخصیص داده می شود. 

وی افزود: دولت یازدهم نیز تاکنون 100 اختیار را به واحدهای استانی تفویض کرده است، نگاه دولت این است که استان ها به جایگاه اصلی خود برسند و فعال شوند. 
وی تاکید کرد گزارش سفر به استان گلستان را به رییس جمهوری و اعضای هیات دولت ارایه می دهم تا بتوانیم مسایل و مشکلات این استان را حل و فصل کنیم.
برچسب ها: وزیر کشور ، اقتصاد ، ایران