کد خبر: ۱۳۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۸

فراخوان عجیب داعش برای موج تازۀ حملات

گروه ترویستی داعش با انتشار بیانیه‌ای در حساب‌های کاربری خود اعضایش در کشورهای مختلف را برای انجام حملات مستقل که امکان اجرای آن به صورت انفرادی وجود دارد، دعوت کرد.
به گزارش تیک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الرای کویت، در بیانیه داعش خطاب به اعضای این گروه که به تنهایی عمل می‌کنند و به "گرگ‌های تنها" معروف هستند، آمده است: هر کجا باشید راه باز است و روزنه‌هایی وجود دارد پس به اهل کفر حمله کنید.

داعش در این بیانیه طرحی را تحت عنوان "عملیات کشتار گروهی" آورده است: کسانی که در کشتارگاه‌ها یا مراکز تجاری مرتبط با مواد خوراکی فعالیت دارند با ترکیب سموم مختلف با اغذیه، سبزیجات، گوشت یا نوشیدنی‌ها عملیات را اجرا کنند. انواع سموم و شیوه‌های تهیه و تزریق آن را بیاموزید تا صدها تن را بکشید و حتی پس از تزریق این سموم برای ایجاد ترس و وحشت و وارد کردن خسارات مالی سنگین به دولت‌ها به مردم درباره وجود این سموم اطلاع دهید.

همچنین در این بیانیه از نیروهای مستقل داعش خواسته شده تا با نوشتن تهدیدهایی درباره انفجار در اماکن مهمی چون کلیساها بدون اشاره به زمان آن و توزیع این نوشته‌ها در اماکن و راه‌های عمومی و صندوق‌های پست بین مردم ایجاد رعب و وحشت کنند.

در این بیانیه از تروریست‌های انفرادی داعش خواسته شده تا با آتش بازی موقت در اماکن پر رفت و آمد و ابلاغ وجود بمب در اماکنی چون قطارها و فرودگاه‌ها و سواحل ایجاد ترس کنند.

این گروه به تازگی نیز مطالبی حاوی آموزش ساخت سم و مواد منفجر را در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با خود منتشر کرده بود.
برچسب ها: داعش