کد خبر: ۱۳۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۳

خودکفایی مجدد ایران در تولید گندم

معاون وزیر جهاد کشاورزی از خودکفایی مجدد ایران در تولید گندم خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.
به گزارش تیک به نقل از فارس، حسن رکنی در بندر امام اظهار کرد: در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر خودکفایی ایران در تولید گندم مقرر شد در برنامه‌ریزی چهار یا پنج ساله این هدف تحقق پیدا کند که خوشبختانه پس از گذشت سه سال، امسال شاهد خودکفایی مجدد ایران در تولید گندم هستیم.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 11 میلیون تن گندم از کشاورزان داخلی خریداری شده که این میزان برطرف‌کننده کامل نیازهای نانوایی‌ها و خوراک مردم در کشور است.

رکنی در ادامه با بیان اینکه این موضوع یکی از دستاوردهای فوق‌العاده ارزشمند دولت است، تصریح کرد: با توجه به شرایط اقلیمی نامناسب و عدم بهبود آن تاکنون اما با توجه ویژه به کشاورزان در افزایش عملکرد و استفاده بهینه از منابع موجود توانستیم به یکی از اساسی‌ترین نیازهای کشور دست پیدا کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه از صادرات مواد لبنی ایران به 30 کشور دنیا خبر داد و گفت: سهم ما در صادرات مواد لبنی سالانه به میزان 600 هزار تن بوده که توانستیم این میزان مواد لبنی را به 30 کشور دنیا صادر کنیم.

رکنی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 2 میلیون تن تولید گوشت مرغ داریم که بدون ایجاد ساختار جدید خوشبختانه توانسته‌ایم این آمار را به 500 هزار تن افزایش دهیم.

وی با اشاره به بهبود تراز تجاری در سال 93 خاطرنشان کرد: تراز تجاری نشان دهنده معدل عملکرد است که در سال 92 شاهد تراز تجاری منفی به میزان 8 میلیارد و 100 میلیون دلار بودیم که با اقدامات خوب انجام شده همانند کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت این میزان به 3.5 میلیارد دلار کاهش یافته است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در پایان یادآور شد: کارخانه تامین خوراک طیور در شهرک صنعتی بندر امام که امروز به بهره‌برداری رسید یکی از پروژه‌های بزرگ کشور است که با فرآوری مواد خام و ایجاد ارزش افزوده توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری 330 میلیارد ریال اقدام بسیار قابل تقدیری در بخش کشاورزی است.
برچسب ها: گندم ، کشاورزی ، تولید