کد خبر: ۱۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۵

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تقدیم اجرای یک نمایش به مادران، برپایی یک نشست پژوهشی در مدرسه ملی سینما، تخفیف ویژه‌ی نمایش «عادل‌ها»، اجرای شعبده‌باز در نیاوران و... از جمله اخبار سینما و تئاتر است.
به گزارش تیک به نقل از ایسنا، نویسنده و کارگردان نمایش «زندگی برای زندگی»، امروز یکشنبه ۷ شهریورماه، نخستین اجرای خود را به مادران تقدیم خواهد کرد.

رضا بهرامی، طراح، نویسنده و کارگردان نمایش «زندگی برای زندگی»، با دعوت از همه مادران برای تماشای این نمایش در اجرای آغازین، بیان کرد:«اجرای نخست نمایش را به پاس یک عمر تلاش و زحمات مادران،که زندگی را به ما آموختند و ما هم باید زندگی‌کردن را به دیگران و نسل جدید بیاموزیم، به همه مادران مهربان و زحمتکش تقدیم می‌کنم؛ مادرانی که از جان و وجودشان، محبت و عشق را برای زندگی در روح فرزندان‌شان دمیده‌اند. به همین دلیل دوست دارم از تمامی مادران دعوت کنم با حضورشان اجرای اول این نمایش را با عشقی که به ما آموختند، افتتاح کنند».

در نمایش «زندگی برای زندگی»،که در فضای باز مجموعه تئاتر محراب اجرا می‌شود، چهار عنصر اصلی نور، رنگ، موسیقی و حرکت کارکرد ویژه دارند. همچنین به گفته بهرامی، این اثر به خاطر نشان‌دادن برخی تصاویر در قالب سایه، در هوای نیمه‌روشن اجرا می‌شود و در بخش‌هایی از آن، مخاطب مشارکت خواهد داشت.

داستان «زندگی برای زندگی» در شکلی نمادین، روایت‌گر مبارزه میان پلیدی و پاکی و فرشتگان و شیاطین است.

نمایش «زندگی برای زندگی» از امروز ۷ شهریورماه ساعت ۲۰:۱۵ در مجموعه تئاتر محراب اجراهای خود را آغاز می‌کند و تا پایان ماه جاری ادامه دارد. علاقه‌مندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، تقاطع خیابان سپه (امام‌خمینی)، مجموعه تئاتر محراب مراجعه کرده است.

نشست پژوهشی «امنیت بازار در سینمای ایران»

مدرسه ملی سینمای ایران دهمین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی خود را  با عنوان «امنیت بازار در سینمای ایران» برگزار می‌کند.

در این نشست حمید باقریان پژوهشگر به ارائه‌ی پژوهشی از خود با عنوان «بررسی اقتصادی تولید فیلم سینمایی در ایران» می‌پردازد و سپس علیرضا داوودنژاد و منوچهر محمدی از تهیه‌کنندگان سینمایی به ایراد سخنرانی درباره‌ی موضوع نشست خواهند پرداخت.

این دومین نشست از سه‌گانه‌ی پژوهشی مدرسه ملی سینمای ایران با موضوع «اقتصاد سینمای ایران» است. در واپسین نشست اقتصادی «ماهیت سرمایه و ساختار سینمای ایران» مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

این نشست‌ که اجرای آن‌ را سعید قطبی­ زاده منتقد سینمایی بر عهده دارد، سه‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۵ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در محل مدرسه ملی سینمای ایران واقع در سه راه اقدسیه، خیابان موحد دانش، کوچه نیلوفر، پلاک ۳ برگزار خواهد شد و ورود به آن برای عموم علاقه­‌مندان آزاد است.  

تخفیف ویژه دانشجویی نمایش «عادلها»

به گزارش روابط عمومی، بلیط نمایش " عادل‌ها" نوشته البرکامو ترجمه مهوش قویمی و به کارگردانی قاسم عبداللهی با ۵۰درصد تخفیف به دانشجویان ارایه خواهد شد.

در همین راستا دانشجویان کلیه رشته‌ها می‌توانند در هفته اول  اجرا با ارایه کارت دانشجویی از تخفیف ۵۰ درصدی و در هفته دوم از تخفیف ۳۰ درصدی  بلیت این نمایش برخوردار شوند.

نمایش «عادلها» از ۲۰ شهریور لغایت ۵ مهر ساعت ۱۹ در تماشاخانه بازیگاه به روی صحنه می رود و در مراسم افتتاحیه میزبان عکاسان و خبرنگاران خواهد بود.

داستان نمایش "عادل‌ها" در مورد .یک گروهک تروریستی است که قصد دارند شاهزاده سرژ را با پرتاب بمب به قتل برسانند.ایوان کالیایف یکی از اعضای این گروهک مامور پرتاب کردن بمب است.هنگامیکه شاهزاده و همسرش سوار بر کالسکه به سمت تئاتر حرکت می‌کنند و کالیایف به سمت آنها می رود اتفاقی رخ می دهد که...

مرتضی احمدی خوشرو، حمیدرضارکنی ، اصغرشیرزاد ، النازفیض ، میلادغفوری و مرتضی یعقوب پور در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

از دیگر عوامل نمایش " عادل‌ها " می توان به دستیارکارگردان : هدیه وکیلی نیا ، عکاس : رامین زمین پیما ، طراح صحنه و آکسسوار : حمید جعفرصالحی ، دستیارصحنه : زینب شیاسی ، طراح لباس : حمیدرضا خدابخش و مدیر روابط عمومی و تبلیغات : محمد حق جو اشاره کرد.

علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می توانند جهت خرید بلیط به سایت تیوال و یا بصورت حضوری به گیشه تماشاخانه بازیگاه به ادرس میدان ولیعصر،بلوار کشاورز،بعد از تقاطع فلسطین ، خیابان کبکانیان ،نبش کوچه مرتضی زاده ،پلاک ۱۲ ،طبقه اخر مراجعه کنند.

شعبده باز" در نیاوران به روی صحنه رفت

اجرای نمایش "شعبده باز" از ۵ شهریورماه  در فرهنگسرای نیاوران آغاز شده و هرشب ساعت ۲۰:۳۰ درسالن گوشه به روی صحنه می‌رود.

به گزارش روابط عمومی بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران ،نمایش "شعبده باز"به نویسندگی شایان افکاری ومحمدجواد حبیبی به صورت مشترک نوشته شده و کارگردانی این نمایش را نیز شایان افکاری  برعهده دارد.

شایان افکاری درباره داستان و فضای این نمایش می گوید:در این اثر از تکنیک نقالی استفاده شده و بازیگران روی صحنه درباره شخصیت اصلی نمایش که «چ» نام دارد مونولوگ می گویند. در حقیقت من بر اساس ساختار نمایشنامه «افرا» نوشته آقای بیضایی و فیلم «چه کسی امیر را کشت» به کارگردانی مهدی کرم‌پور این نمایش را به صحنه برده‌ام. به این صورت که آدم‌های نمایش لابه لای صحبت‌های یکدیگر می آیند و از فردی صحبت می کنند که به جای نویسنده شدن به یک شعبده باز تبدیل شده است.

کارگردان این نمایش  درباره شیوه اجرایی آن تصریح کرد:شعبده‌باز نمایشی است که مکان و جهان مشخصی ندارد ویک  فضای فانتزی را برای مخاطب روایت می کند. در این نمایش تلاش شده است روی تم نخبه‌کشی و خوی حسادتی که بین آدم‌ها وجود دارد، تمرکز و مانور داده شود.

پوپک داداش زاده ،عباس بابایی ،محمد رضا انتظامی ،علی میری ،سوزان قربانی ،دانیال چاوشی وسعید راستی بازیگران این نمایش هستند.

علاقمندان می‌توانند از طریق سایت تیوال و گیشه فرهنگسرای نیاوران جهت تهیه بلیط این نمایش اقدام نمایند.

استقبال از نمایش "آژاکس و گزارش یک خودکشی"


در پی استقبال مخاطبان، نمایش "آژاکس و گزارش یک خودکش"  در دو اجرا به صحنه می‌رود.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایران‌شهر، نمایش "آژاکس و گزارش یک خودکشی" محصول کمپانی "رام کشور استونی" به کارگردانی همایون غنی زاده با بازی رایمو پاس و ترجمه هومان محمدحسینی در راستای اهداف بین‌المللی تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود هم‌چنین بنا بر استقبال از این نمایش اجرای ساعت ۲۲:۳۰ نیز بر اجرای این نمایش اضافه گردیده است؛ بنابراین این نمایش در روز ۷ شهریور با دو اجرا در ساعت‌های ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایران‌شهر به صحنه می‌رود.
همچنین لازم به ذکر است پیش از نمایش "آژاکس و گزارش یک خودکشی"، نمایش هملت کاری از «شکسپیر گلوب» که به مناسبت چهارصد و پنجاهمین سالگرد تولد ویلیام شکسپیر با اجرا در ۱۸۷ کشور، پنجشنبه ۱۹ فروردین‌ماه با حمایت سازمان جهانی یونسکو و همکاری خانه‌ هنرمندان و تماشاخانه‌ ایران‌شهر، به مناسبت روز جهانی تئاتر در سالن دکتر ناظر زاده کرمانی تماشاخانه‌ ایران‌شهر به صحنه رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

۱۵ شهریور آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات نخستین همایش بین المللی فیلم کوتاه

پژوهشگران علاقمند به ارسال مقاله به نخستین همایش بین‌المللی فیلم کوتاه:گذشته ،حال و آینده تا پانزدهم شهریور مهلت دارند چکیده مقاله‌ی مقالات خود را ارسال نمایند.

انجمن سینمای جوانان ایران،با هدف گسترش مطالعات پژوهشی و تبیین پایه های نظری و علمی در فرم و محتوای فیلم کوتاه نخستین همایش بین المللی فیلم کوتاه:گذشته،حال و آینده را برگزار می کند.

علاقمندان به شرکت در این همایش برای کسب اطلاعات بیشترمی توانند به سایت www.tisff.ir مراجعه نمایند.

زمان بندی همایش:

ارسال چکیده: ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۵(اختیاری)*

اعلام مقالات پذیرش شده: ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۵

آخرین مهلت ارسال مقالات کامل: ۱۰ مهر ماه ۱۳۹۵

زمان برگزاری همایش: ۱۷ و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۵

اعلام نتایج داوری: ۲۲ آبان ۱۳۹۵

نخستین همایش بین المللی فیلم کوتاه:گذشته،حال و آینده در روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه در پردیس چارسو برگزار می شود.

«علمک» به جشنواره «مذاهب امروز» ایتالیا راه یافت

فیلم کوتاه «علمک» به کارگردانی حسین دارابی به بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم «مذاهب امروز» ایتالیا راه یافت.

این فیلم کوتاه در بخش «دین و جامعه» این جشنواره ی مطرح با دیگر آثار به رقابت خواهد پرداخت.

«علمک» محصول باشگاه فیلم سوره، پیش از توانسته بود در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی موفق شود. این فیلم در آخرین حضور بین المللی خود جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان را در هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه کورتی داسوگنی ایتالیا کسب کرد.

در توضیح «علمک» آمده است: "نصب نابجای یک علمک گاز در خیابان می‌تواند اتفاق های مختلفی را رقم بزند. اتفاق هایی که هرکس در مواجهه با آن راه حلی می یابد. تا اینکه..."

نوزدهمین دوره مسابقه جشنواره بین المللی فیلم «مذاهب امروز» ۷ الی ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ برابر با ۱۶ الی ۲۶ مهرماه ۱۳۹۵ در شهر ترنتو کشور ایتالیا برگزار می گردد.

جشنواره بین المللی «مذهب امروز» توسط موسسه ایتالیایی سیاه سفید برگزار می‌شود و هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین اعتقادات و زندگی سنتی و بومی مردم سراسر دنیا است. این جشنواره فیلم‌های بلند و کوتاه با زمینه های رابطه بین گفتگو و ادیان، اعتقادات و ادیان، انسان شناسی و مردم نگاری ادیان، مهاجران، هویت و گفتگو را به نمایش می گذارد.

عوامل فیلم «علمک» عبارتند از؛ نویسنده و کارگردان: حسین دارابی، بازیگران: سیروس سپهری، میلاد رمضانی، امیر شاه علی، علی خوش گفتار، ابوالفضل وزیری، محمد موذنی، رضا مهتری، محسن دبیریان، سامان غنائمی، مهدی سفاری، سیدسعید مصطفوی، علی ظروفچی، تدوین:‌ سیاوش کردجان، علی گورانی، صداگذار: مهدی جمشیدیان، صدابردار: مسیح سراج، طراح صحنه: یوسف پورخدایار، عکاس: میلاد ملک احمدی، تهیه کننده: محمدرضا شفاه، محصول: باشگاه فیلم سوره حوزه هنری.
برچسب ها: سینما و تئاتر