کد خبر: ۱۳۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۰۶

عینک آفتابی خود را هر 2 سال یک بار عوض کنید

نتایج یک پژوهش که توسط محققان استرالیایی انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در مناطقی زندگی می‌کنند که در آنجا تابش خورشید بسیار شدید است، می‌بایست هر دو سال یک بار عینک آفتابی خود را عوض کنند.
به گزارش تیک به نقل از ایسنا، استانداردهای ملی منطقه ای سطوح حفاظتی یو وی (uv protection )هر عینک آفتابی با میزان و شدت تابش هر منطقه در ارتباط بوده و این میزان در مناطق مختلف متفاوت است.

این محققان می‌گویند که با گذشت زمان از میزان ضخامت لنزهای عینک کاسته شده و خاصیت حفاظتی آنها کم می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که افراد هر دو سال یکبار عینک آفتابی خود را تعویض کنند.

این تنزل همچنین سبب آسیب پذیر شدن لنزها شده و باعث می‌شود که زودتر ترک خورده یا بشکنند.

این محققان برای انجام این پژوهش، با شبیه سازی نور خورشید یک عینک آفتابی با میزان استاندارد یو وی را به مدت 50 ساعت در 30 سانتی متری یک لامپ 450 ولت قرار دادند که این میزان برابر با دو روز در یک محیط طبیعی در تابستان یا چهار روز در زمستان است.

به گزارش گیزمودو،نتایج بدست آمده نشان داد که قرار گرفتن مداوم یک عینک در معرض تابش‌های شدید، منجر به کاهش مقاومت لنزها و همچنین میزان استاندارد حفاظتی آنها می‌شود.

اگر لنزها از استاندارد حفاظتی (uv protection)برخوردار نباشند، فرد در نهایت به بیماری آب مروارید (کدر شدن عدسی چشم) و آسیب شبکیه دچار خواهد شد.
برچسب ها: عینک آفتابی