کد خبر: ۱۳۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۴

رشد اقتصادی ۴.۴درصدی در کشور

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: کسانی که مردم را ناامید کرده و یا درصدد القای ناکارآمدی دولت به مردم هستند، قطعا در مسیر اهداف دشمن گام برداشته و خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام در کشور، خیانت به نظام است.
به گزارش تیک به نقل از تسنیم، حسینعلی امیری امشب در همایش راه رجایی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: قزوین استانی شهیدپرور بوده که شهیدانی همجون شهید رجایی، شهید بابایی، شهید لشگری و دیگر شهدای والامقام را تقدیم نظام و انقلاب کرده است.

وی بیان کرد: سیره و سلوک شهید رجایی هیچ‌گاه کهنه نشده و با گذشت بیش از 35 سال از شهاپت این شهید گرانقدر، همچنان از شخصیت و شرافت او یاد می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور تصریح کرد: در پرتو نظام و انقلاب افراد و شخصیت‌های بسیاری بروز کردند این در حالی بوده که معدود افرادی هستند که همچون شهید رجایی در بازه زمانی کوتاه اینگونه در اذهان مردم باقی مانده و محبوبیت و مقبولیت جلب کنند.

امیری از شهید رجایی به عنوان آیینه تمام نمای حاکم اسلامی  یاد کرده و ادامه داد: شهید رجایی که دومین رئیس‌جمهور کشور بود در نحوه حکومت‌داری و برخورد با مخالفان سیره نبوی و رفتار علوی داشت و بر مردم‌سالاری دینی تاکید  و اعتقاد ویژه‌ای داشت.

وی با اشاره به چگونگی بررسی کارکرد دولت در 3 گذشته گفت: به منظور ارزیابی مطلوب از کارکرد دولت تدبیر و امید باید شرایط و وضعیت کشور در  در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در سال 92 و آغاز فعالیت دولت سنجیده شود.

امیری ادامه داد: بعد از فتنه 88 شاهد چند‌دسته‌گی و نفاق بین نیروهای نظام بودیم و انسجام و اتحاد ملی در کشور آسیب دیده بود به طوری که این موضوع در بین سران سه قوه نیز مطرح شده بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تورم 45 درصدی در دولت دهم، خاطرنشان کرد: تورم در اواخر دولت دهم به بیش از 45 درصد رسیده و فقر و مشکلات بسیاری را در پی داشت.

امیری افزود: در آغاز دولت تدبیر و امید کشور در زمینه بین‌المللی در وضعیت نامناسبی به سر برده و سایه حقوقی قطعنامه‌های ظالمانه بر کشور سنگینی می‌کرد به طوری که کشوری حاضر به خرید نفت از ایران نبود.

وی بیان کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات مطلوبی در جهت بهبود وضعیت کشور انجام شد که مهم‌ترین آن، موضوع انرژی هسته‌ای و به رسمیت شناخته‌شدن حق هسته‌ای ایران بود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: امروز شاهد پیش‌گرفتن تراز صادرات نسبت به واردات هستیم و هیئت‌های تجاری از کشورهای مختلف برای توسعه مناسبات اقتصادی به ایران سفر می‌کنند.

امیری با اشاره به رشد اقتصادی 4.4 درصدی در کشور، خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت، کشاورزی نیز اقدامات خوبی انجام شده که از جمله آن می‌توان به خودکفایی در تولید گندم و اعطای تسهیلات به 7500 واحد صنعتی راکد در سطح کشور اشاره کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کشور در مسیر توسعه قرار داشته و استان قزوین نیز باید ظرفیت‌های توسعه را ارتقاء داده و مسئولان در این مسیر حرکت کنند.

سخنگوی وزارت کشور گفت: کسانی که مردم را ناامید کرده و یا درصدد القای ناکارآمدی دولت به مردم هستند، قطعا در مسیر اهداف دشمن گام برداشته و خدشه‌دار کردن وحدت و انسجام در کشور، خیانت به نظام است.