کد خبر: ۱۳۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۳

شکر به زودی ارزان می‌شود

قیمت شکر تا پایان شهریور منطقی می شود.
به گزارش تیک به نقل از ایسنا، در حالی که طی ماه گذشته قیمت شکر رو به افزایش بود و به کیلویی حدود ۴۰۰۰ تومان رسید، دبیر انجمن صنایع قند و شکر اعلام کرد که تولید شکر از چغندرقند آغاز شده و قیمت این محصول در بازار رو به کاهش است و تا پایان شهریورماه به قیمت منطقی می‌رسد.

بهمن دانایی اظهار کرد: امسال بهره‌برداری  ۱۵ روز زودتر از سال‌های قبل آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود حدود شش میلیون تن چغندرقند برداشت شود، در حالی که سال گذشته میزان تولید این محصول پنج ‌میلیون و ۶۰۰ هزار تن بود.

وی با بیان این‌که قیمت شکر در بازار به کیلویی ۲۷۵۰ تومان کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: از روز گذشته خرید چغندرقند در استان آذربایجان غربی آغاز شده و در هفته جاری همه کارخانه‌های این استان شکر تولیدی خود را روانه بازار می‌کنند، همچنین در هفته آینده استان‌های کرمانشاه و همدان نیز خرید چغندرقند و شکر خود را آغاز می‌کنند.

دبیر انجمن صنایع قند و شکر اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شکر تولید شود که نیمی از آن از چغندرقند و نیمی دیگر از نیشکر صورت خواهد گرفت و بازار در آینده نزدیک تا پایان ماه جاری به تعادل قیمتی خواهد رسید.