کد خبر: ۱۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۷

در نخستین سانس نمایش «فروشنده» چه گذشت؟

«فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی ساعت 6.45 روز چهارشنبه دهم شهریور ماه در سالن مملو از جمعیت سینما آزادی روی پرده رفت.
به گزارش تیک به نقل از خبرآنلاین، نمایش فیلم سینمایی «فروشنده» از روز چهارشنبه با سانس ساعت 6.45 در سینما آزادی آغاز شد و سپس در ادامه اصغر فرهادی و گروه تولید فیلم در سینما کوروش حاضر شدند تا این فیلم با حضور سازندگان در جمع مخاطبان به نمایش درآيد.

مخاطبان که برای تماشای «فروشنده» هفتمین فیلم سینمایی فرهادی، بلیت سانس ساعت 6.45 سالن شهر فرنگ سینما آزادی را پیش‌خرید کرده بودند، صبح چهارشنبه راهی چهار راه عباس‌آباد شدند.

سانس 6.45 در اصل سانس فوق‌العاده‌ای بود که صاحبان سینما آزادی بعد از مواجهه با استقبال گسترده تماشاگران از پیش‌خرید بلیت‌های سانس ساعت 9 صبح، در نظر گرفتند.

بلیت‌های این سانس فوق‌العاده هم در جریان پیش‌فروش بلیت‌ها به صورت کامل فروخته شد، اما با این وجود زمانی که عنوان «فروشنده» ساعت 6.57 دقیقه روی پرده سینما نقش بست سالن پر نشده بود. صاحبان صندلی‌های خالی به فاصله کوتاهی از شروع سانس در سالن حضور پیدا کردند تا به این ترتیب اولین نمایش رسمی «فروشنده» در ایران، در سالنی پر از تماشاگران اتفاق بیافتد.

بعد از پایان نمایش فیلم مخاطبان اثر فرهادی را تشویق کردند و آنچه در راهروهای سینما آزادی شنیده می‌شد حکایت از آن داشت که کارگردان صاحب اسکار سینمای ایران در جلب نظر مخاطبان موفق بوده است. 

استقبال از نمایش فیلم در سانس دوم روز چهارشنبه یعنی ساعت 9 صبح هم ادامه داشت. با این تفاوت که در این سانس مخاطبان از همان ابتدای شروع فیلم سالن سینما را پر کرده بودند.

با توجه به حجم بلیت‌های به فروش رفته از «فروشنده»، می‌توان انتظار داشت بعد از نمایش فیلم در آخر هفته جاری، رکوردی از فروش یک فیلم در سه روز نخست ثبت شود.

همچنین براساس گزارش «ایلنا» اولین همایش عمومی و مردمی «فروشنده» با حضور کارگردان و برخی از عوامل فیلم در پردیس سینمایی کوروش برگزار شد.

فرهادی قبل از آغاز نمایش فیلم به کسانی که برای تماشای فیلم آمده بودند، گفت: «خیلی خوشحالم که بار دیگر شما را از نزدیک می‌بینم و امروز برای اولین نمایش مردمی فیلم در کنار شما هستم و من قدر این لحظات را می‌دانم.»

او با تشکر از کسانی که در ساعت 9 صبح به دیدن فیلم آمده بودند، گفت: «تماشای فیلم در این ساعت صبح اتفاق نادری و در هیچ کجای دنیا رخ نمی‌دهد و رابطه‌ای که مردم با فیلم‌ها در سینمای ایران پیدا می‌کنند خاص کشور ایران است.»

فرهادی باتشکر از محبت مردم به او افزود: «مردم همیشه به من و فیلم‌های من محبت داشتند و رابطه خوبی با فیلم‌ها برقرار کردند و امیدوارم این رابطه با فیلم فروشنده نیز برقرار شود و حضور آنها در این ساعت نشان می‌دهد که با فیلم رابطه دارند. امیدوارم مردم از تماشای این فیلم راضی باشند و این فیلم باعث شکل گیری فضای گفت‌وگو بین مردم درباره موضوع آن شود.»

بعد از پایان سخنان اصغر فرهادی، فیلم «فروشنده» به نمایش درآمد.