کد خبر: ۱۳۵۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۶

امروز تکلیف بانوی چریک مشخص می‌شود

در حالی که جلسه نهایی استیضاح دیلما روسف دیروز در سنای برزیل برگزار شد، رای گیری در باره برکناری وی امروز انجام می شود.
به گزارش پایگاه خبری لا تریبونا ، در حالی که جلسه نهایی از روند استیضاح دیلما روسف رئیس جمهور تعلیق شده برزیل روز سه شنبه در سنای این کشور برگزار شد، رای گیری در باره برکناری وی امروز چهارشنبه انجام می شود. 
 جانائینا پاسکوآل، وکیل شاکیان روسف، در این باره گفت: استیضاح یک روش مبتنی بر قانون اساسی است که در مواقعی که شرایط بسیار وخیم است ، به ناچار از آن استفاده می کنیم.
برای برکناری رئیس جمهور برزیل باید حداقل 54 سناتور رای موافق بدهند. در این شرایط، میشل تامر، معاون روسف ، تا پایان این دوره از ریاست جمهوری که اواخر 2018 به پایان می رسد، جایگزین وی می شود.
روسف در جلسه دفاع از خود، با تاکید بر بیگناهی اش و اینکه قربانی یک کودتا شده است، خطاب به سناتورها گفت: اجازه ندهید که یک کودتا به جای اینکه مسائل را حل کند، بحران برزیل را پیچیده تر کند.
این درحالی است که رسانه های برزیل از انفجار بمب دست ساز در اجتماع حامیان دیلما روسف در شهر سائو پائولو خبر دادند.
پایگاه اینترنتی روزنامه فولها دو سائوپائولو گزارش داد به دنبال وقوع این انفجار ، ماموران پلیس شرکت کنندگان در این اجتماع را متفرق کردند.
پیشتر نیز گروهی از حامیان دیلما روسف هدف حمله مخالفان وی قرار گرفته بودند. برگزاری این اجتماعات اعتراض آمیز در سائوپائولو و دیگر شهرهای سراسر برزیل از روز دوشنبه؛ همزمان با آغاز روند استیضاح روسف شروع شد. 
خبرگزاری اسپوتنیک از مکزیکوسیتی گزارش داد روز دوشنبه گروهی از معترضان اقدام به آتش زدن لاستیک خودروها و مسدود کردن چندین خیابان در سائو پائولو کردند. 
بسیاری از معترضان از برنامه ریاضتی میشل تمر کفیل رئیس جمهور برزیل ناخرسند هستند و بیم آن دارند در صورت استیضاح روسف ، وی بر سر قدرت بماند.
برچسب ها: برزیل ، روسف