کد خبر: ۱۳۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۳۰

ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور

کارشناس هواشناسی از ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور خبر داد.
تیک : معصومه احمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: با ورود سامانه بارشی به بخش هایی از شمال غرب ، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور بارندگی پیش بینی می شود.

وی گفت: بر این اساس برای بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل ، گیلان ، مازندران، گلستان، ارتفاعات شمال تهران، ارتفاعات شمال سمنان، خراسان شمالی و نواحی شمالی خراسان رضوی بارش باران و گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

احمدی با بیان اینکه پنجشنبه شدت بارندگی ها در سواحل شمالی افزایش می یابد افزود: این بارندگی ها منجر به آب گرفتگی معابر عمومی و حتی طغیان رودخانه ها خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در روز جمعه علاوه بر سواحل شمالی در شمال شرق کشور به خصوص خراسان شمالی بارش باران شدید پیش بینی می شود.

این کارشناس هواشناسی پدیده قابل توجه در شرق و جنوب شرق کشور را افزایش سرعت وزش باد عنوان کرد و گفت: سرعت وزش باد در نواحی شمال سیستان و بلوچستان به خصوص در روز جمعه پیش بینی می شود.

وی افزود: در جنوب غرب کشور نیز با افزایش وزش باد، آسمانی غبارآلود همراه با گردو خاک پیش بینی می شود.

احمدی با بیان اینکه دریای خزر در دو روز آینده مواج پیش بینی می شود گفت: با افزایش بارندگی ها در سواحل شمالی، کاهش محسوس دما را در این مناطق خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی ، آب و هوای تهران را در 24 ساعت آینده نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: بیشینه هوای تهران 36 درجه سانتیگراد خواهد بود .
احمدی تصریح کرد: در روزهای آینده احتمال بارش باران در پایتخت وجود دارد.
برچسب ها: سامانه بارشی