کد خبر: ۱۳۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۰

اصلاح طلبان از روحانی حمایت می کنند؟/ امتیاز ویژه دولت به اصلاح طلبان در قبال حمایت

حسینعلی حاجی دلیگانی معتقد است که اصلاح‌طلبان در سال 96 و برای انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی حمایت خواهند کرد زیرا بر سر سهمی که باید در نظر داشته باشند به توافق رسیده‌اند و آن هم موضوع شوراها است
به گزارش تیک، حمایت اصلاح‌طلبان از حسن روحانی را نمی‌توان موضوعی پیش پا افتاده دانست. اصلاحات در سال 92 و بر اساس یک خرد جمعی، محمدرضا عارف را از گردونه رقابت‌ کنار گذاشتند و با تمام توان پشت حسن روحانی ایستادند و از وی حمایت کردند. بر اساس ادعای برخی از اصلاح‌طلبان روحانی تاکنون نتوانسته است آنطور که باید و شاید انتظارات این جریان را برآورده کند و به همین دلیل اگر بخواهند در سال 96 بار دیگر از وی حمایت کنند به طور حتم،حمایتی مشروط خواهد بود!البته بدنه اصلی اصلاحات این سخنان را قبول نداشته و آن را رد می کنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی،از چهره های اصولگرا و نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با نامه‌نیوز در خصوص وضعیت اصلاح‌طبان و برنامه حمایت آنان از روحانی در سال 96 گفت: برخی از اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت می‌کنند و برخی دیگر نه، امابه طور کلی نمی‌توان به صورت مطلق در این مورد صحبت کرد.

نگرانی ها از انتصابات روحانی

این فعال سیاسی با بیان اینکه در میان اصلاحات طیف‌های مختلف با رویکردهای متفاوت وجود دارد، خاطرنشان کرد: دولت روحانی در مرکز انتصاباتی را صورت داده است که برخی از آن مورد انتقاد اصلاحات قرار گرفته و از سوی دیگر در شهرستان‌ها افرادی را بر سر کار می‌گذارد که نگرانی اصولگرایان را به همراه دارد.

وی ادامه داد:بدون شک اصلاح‌طلبان رادیکال انتظارات بیشتری از روحانی داشتند که برآورده نشد، اما طیف‌های معتدل این جریان از عملکرد حسن روحانی رضایت بیشتری دارند.

سهم شوراها،شرط حمایت از روحانی

حاجی دلیگانی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در رابطه با حمایت از روحانی سهم خود را مشخص کرده‌اند، گفت: موضوع شوراها سهمی است که بر سرآن به نوعی توافق رسیده‌اند.یعنی سهم شوراها را به اصلاح‌طلبان داده‌اند و روحانی ورود پیدا نمی‌کند و آنها هم حمایت از روحانی را به همین مسئله متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: توافق بر این شده است که دولت ورود مستقیمی به بحث شوراها نداشته باشد و اصلاح‌طلبان به نیابت از خودشان و روحانی وارد شوند و شوراها را به دست بگیرند و ما به ازای آن از روحانی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کنند.

این نماینده اصولگرا با بیان اینکه اصلاح‌طلبان گزینه‌ دیگری برای انتخابات رو نکرده‌اند، تصریح کرد: تاکنون گزینه‌ای را عنوان نکرده‌اند و بروز و ظهوری در این خصوص نداشته‌اند.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه حمایت روحانی و هاشمی رفسنجانی از اصلاحات نه تنها منفعت نداشته بلکه ضرر هم داشته، گفت:اصلاحات اگر به خودی خود وارد صحنه می‌شدند اقبال بیشتری را کسب می‌کردند تا اینکه بخواهند تحت حمایت آقای هاشمی قرار بگیرند.

نماینده اصفهان گفت: مردم دید مثبتی از گذشته آقای هاشمی ندارند و گره خوردن اصلاح‌طلبان با هاشمی و روحانی لطمه زیادی به آنان زده است.


وی ادامه داد: روحانی برای اصلاح‌طلبان همانند یک هندوانه در بسته بود و مردم اطلاعی از دیدگاه‌های وی نداشتند اما هاشمی رفسنجانی اینگونه نبود و مردم به طور کامل از تمامی دیدگاه‌های وی در همه زمینه‌ها اطلاع داشته ودارند.البته باید توجه کرد که اقدامات اخوی حسن روحانی ضربات مهلکی را به شخصیت ایشان زد.

منبع: نامه نیوز