کد خبر: ۱۳۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۸

انفجار در فیلیپین/ ۷۰ کشته و زخمی تا این لحظه

سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین از کشته شدن دست کم ده نفر و زخمی شدن دهها تن دیگر در انفجار شهر داوائو خبر داد.
به گزارش تیک، خبرگزاری رویترز به نقل از سخنگوی ریاست جمهوری فیلیپین از کشته شدن دست کم ده نفر و زخمی شدن ۶۰ تن دیگر در انفجار شهر داوائو خبر داد.

این انفجار پس از آن اتفاق افتاد که پلیس فیلیپین از خنثی‌سازی توطئه‌ای برای ترور رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور این کشور، خبر داده بود.

همچنین تلویزیون فرانس بیست و چهار گزارش داد: شمار کشته های انفجار در شهر داوائو در جنوب فیلیپین به دستکم دوازده تن افزایش یافت. انفجار در بازاری در شهر داوائوی فیلیپین دستکم دوازده کشته و سی زخمی برجای گذاشت. ردودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین سالهای طولانی شهردار داوائو بوده است.

براساس گزارش فرانس ۲۴ فعلاً براساس آنچه مقامات فیلیپین اعلام کرده اند، انفجار براثر بمب بوده است. انفجار در نزدیکی هتلی محل رفت و آمد و اقامت گردشگران و تجار رخ داده است. داوائو یکی از بزرگترین شهرهای فیلیپین و جایگاه طرفداران رئیس جمهور رودریگو دوترته است. وی حدود بیست سال شهردار این شهر بوده است. هنگام انفجار، دوترته در این شهر حضور داشت و به گفته فرزندش -که معاون شهردار است- فوراً به مکانی امن منتقل شد. بنابراین رئیس جمهور صحیح و سالم است. فرزند دوترته از همه کشور خواسته است برای قربانیان این حمله دعا کنند. مقامات همچنین از مردم خواسته اند از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند و آنان را به هشیاری فراخوانده اند. مقامات فیلیپین از مردم خواسته اند از تجمع یا رفت و آمد به مکان های پرجمعیت (شهر) خودداری کنند. نیروهای امنیتی در داوائو مستقر شده اند. ایست های بازرسی پلیس نیز در همه محورهای منتهی به داوائو برپا شده است. 

این شهر فیلیپین در سال های اخیر قربانی حملات و به خصوص از جانب شورشیان افراط گرا بوده است. ارتش حمله ای را ضد این شورشیان آغاز کرده است. اما باید با احتیاط در این باره سخن گفت زیرا تاکنون هیچ جناحی مسئولیت این انفجار و حمله را برعهده نگرفته است.

شاهدان عینی اعلام کردند حدود ساعت ۲۲:۱۵ به وقت محلی صدای انفجار شدیدی در این بازار شنیده شده و سپس دود سیاهی آسمان را پوشانده است.

داوائوسیتی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت فیلیپین است. رئیس‌جمهور این کشور معمولاً در تعطیلات آخر هفته به این شهر که زادگاه اوست، سفر می‌کند.





علت انفجار هنوز مشخص نشده و هیچ شخص یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
برچسب ها: انفجار ، فیلیپین