کد خبر: ۱۳۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۰
معاون حقوقی رئیس‌جمهور خبرداد:

راه‌اندازی سامانه جدید مالیاتی با هدف نظارت بیشتر در کشور

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از راه‌اندازی سامانه جدید مالیاتی با هدف نظارت بیشتر در کشور خبرداد.
تیک: مجید انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: این سامانه جدید مالیاتی به منظور نظارت بر مالیات و گمرک و به منظوراصلاحات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای جلوگیری از ایجاد فساد، فرار مالیاتی و ورود کالاهای قاچاق راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به سامانه جدید مالیاتی مستقر شده که به زودی راه‌اندازی می‌شود، افزود: با راه‌اندازی این سامانه ارتباط بین مودی و ممیز مالیاتی قطع و همه دارایی‌های مشمول مالیات به طور سیستماتیک وارد این سامانه می‌شود که با استقرار این سامانه مشکلات مالیاتی کمتر خواهد شد.

وی به کنترل مبادی ورودی و استقرارسامانه شناسایی کالا اشاره کرد و گفت: با اتصال سامانه گمرک، سامانه مالیاتی، گمرک، حمل و نقل، بانک مرکزی و بانک‌های سایر کشورها به یکدیگر وصل می‌شود و به نوعی زمینه بروز مفاسد از بین می‌رود.

معاون حقوقی رئیس جمهوراز کاهش قاچاق کالا خبر داد و افزود: در زمینه قاچاق، میزان ورود کالای قاچاق به کشور از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار کاهش یافته است که پیش‌بینی می‌شود با استقرار سامانه گمرکی و اجرای قانون این میزان کمتر شود.

وی از اجرایی شدن آیین‌نامه قانون قاچاق کالا دردولت خبر داد و افزود: آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دردولت به تصوب رسیده است که با اجرایی شده این آیین‌نامه‌ها میزان ورود کالاهای قاچاق هم کاهش پیدا می‌کند.
برچسب ها: مالیات ، مجید انصاری