کد خبر: ۱۳۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۵

مسئول وخامت اوضاع افغانستان کیست؟

مقام بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه گفت: آمریکایی ها حتی یک مشکل را هم در افغانستان حل نکردند، آنها در عوض، مشکلات بیشتری را بوجود آوردند.
به گزارش تیک به نقل از ریانووستی؛ فرستاده ریاست جمهوری روسیه در امور افغانستان که از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه روسیه نیز است، روز سه شنبه گفت آمریکا به لحاظ سیاسی مسئول وخامت اوضاع در افغانستان است.

ضمیر کابولوف در کنفرانسی مطبوعاتی افزود :« آنها حضور خودشان را کاهش دادند و حتی یک مشکل را هم حل نکردند. آنها در عوض مشکلات بیشتری را بوجود آوردند. آنها به لحاظ سیاسی و اخلاقی مسئول آنچه هستند که هم اکنون در افغانستان رخ می دهد.»

این دیپلمات روس تصریح کرد واشینگتن سرانجام اذعان کرد که داعش در این کشور آسیایی فعال است.

کابولوف تاکید کرد نیروهای روس در جنگ علیه تروریست ها در افغانستان مداخله نخواهند کرد.

افغانستان با ناآرامی های سیاسی و اجتماعی دست و پنجه نرم می کند. نیروهای دولتی افغان در حال جنگ با شورش های طالبان و از سوی دیگر در حال جنگ با گروه تروریستی داعش هستند. 

از زمان حمله سال ۲۰۰۱ تحت فرماندهی آمریکا به افغانستان برای از بین بردن طالبان و القاعده، این کشور همواره شاهد بی ثباتی بوده است.

نیروی نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تحت فرماندهی آمریکا دسامبر سال ۲۰۱۴ از افغانستان خارج شد. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نیروی نظامی آمریکا به عنوان بخشی از ماموریت "حمایت قاطع در افغانستان" حضور دارند.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان 
برچسب ها: افغانستان