کد خبر: ۱۳۶۵۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۳
محصول زیست محیطی «مانیز» برای مبارزه با قاتلان خاموش وارد بازار شد

توزیع کیف به جای پلاستیک در فروشگاه ها

به منظور فرهنگ سازی کاهش استفاده از پلاستیک در خریدهای روزانه و اشتغالزایی کیف های طراحی شده از طریق فروشگاه ها در دسترس شهروندان قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه غیر انتفاعی افق بخش سوم، این موسسه با هدف ایجاد افق جدید کارآفرینی اجتماعی در بخش سوم ( بخش اجتماعی )، فعالیت رسمی خود را از سال 94 آغاز کرده است.

در این راستا، پروژه کارآفرینانه اجتماعی به نام "مانیز" با شعار "ما نیز مردمی هستیم" طراحی شد. در فاز اول، کیسه های پارچه ای سفارشی برای شرکت های مسئولیت پذیر اجتماعی تولید می شد و در فاز دوم، کیف های پارچه ای مانیز با هدف فرهنگسازی، به عنوان کالایی اجتماعی و زیست محیطی از طریق خرده فروشی های علاقمند در دسترس شهروندان آگاه قرار گرفت.

در این پروژه، با کمک هنرمندان و متخصصان کیف هایی جذاب و خواستنی طراحی و توسط گروه های حاشیه ای ( زنان سرپرست خانواده، معتادین بهبود یافته، معلولین)، تولید می شود و از طریق خرده فروشان علاقمند به مشارکت در "طرح فروشگاه های سبز مانیز" در دسترس شهروندان قرار می گیرد. تا کنون 250 فروشگاه در تهران در مناطق 2 و 5 و 90 نقطه در کرج، 10 نقطه در شیراز، 10 نقطه در گرگان و 10 نقطه در بجنورد و اهواز به طرح فروشگاه های سبز مانیز پیوسته اند.