کد خبر: ۱۳۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۰
در اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد مطرح شد

هشدار ظریف برای توجه جدی‌تر به پیامدهای افراط‌گرایی خشونت‌بار و تروریسم

وزیر امور خارجه کشورمان، به‌عنوان اولین سخنران اجلاس وزرای خارجه جنبش عدم تعهد در ونزوئلا، ضمن تبریک به دولت و ملت ونزوئلا بمناسبت ریاست جدید این سازمان، از میزبانی گرم و خوب آن کشور تشکر کرد.
به گزارش تیک، محمدجواد ظریف گفت: اجلاس جنبش عدم تعهد فرصت خوبی را برای اعضا جهت بحث و بررسی چالش‌های فرارو بویژه در این مقطع حساس فراهم می‌کند. بر همین اساس عنوان خوب و مناسبی برای این نشست تحت عنوان «صلح، حاکمیت و همبستگی برای توسعه» انتخاب شده است؛ موضوعی که جنبش برای تأمین آن از ابتدای تشکیل از دهه ١٩٥٠ شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: امروز  مداخله در امور داخلی کشورها، اشغال و افراط‌گرایی تهدیدات بی‌سابقه‌ای را نه‌تنها متوجه صلح، امنیت و توسعه جهانی کرده بلکه متاسفانه همبستگی اعضای عدم تعهد را نیز در معرض تهدید قرار داده است.

وزیر امور خارجه کشورمان ادامه داد: در این شرایط دشوار و چالش‌برانگیز، خویشتن‌داری و پایبندی کامل به حقوق، مقررات و هنجارهای بین‌المللی و اصول منشور ملل متحد امری ضروری است.

وی تصریح کرد: افراط‌گرایی خشونت‌بار و تروریسم، به همراه پیامدهای ناگوار آن از جمله درگیری‌های رو به تزاید و بحران‌های انسانی ناشی از آن در زمره تهدیدات بسیار جدی است که توجه جدی‌تر ما در جنبش عدم تعهد را می‌طلبد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: ظریف