کد خبر: ۱۳۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۸

منصوریان: برابر پرسپولیس بدشانس بودیم

سرمربی استقلال می گوید تیمش مقابل پرسپولیس بدشانس بوده است.
به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، علیرضا منصوریان بعد از تساوی تیمش برابر پرسپولیس در دربی ۸۳ به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.  

ارزیابی از بازی؟
یک روز خوب برای بیرانوند بود. من مثل خیلی ها برای بالا بردن تیمم این را نمی‌گویم. او چندین خروج موفق داشت. ما روی ضربه سر رضایی باید به گل می رسیدیم. ما در نیمه اول هم چندین فرصت داشتیم و رحمتی کمتر درگیر بازی بود. رحمتی دو سه بار در نیمه دوم در قامت خودش بود و خوشحالم برای کاپیتان تیمم که خوب کار کرد. چند جوان من اولین دربی اش را پشت سر گذاشت.  

رضایت از نتیجه؟
نتیجه راضی نیستم. دربی را برای مساوی نیامده بودم. اعتقاد دارم که اگر همان اوایل نیمه اول و یا دوم به گل می رسیدیم، این تیم به ما نمی رسید. کمتر مربی ای جرات می کند با وجود پادوانی مجید حسینی جوان را بازی دهد.  

پرچم داری استقلال و با وجود شایعات سرمربی گری اسکوچیچ؟
استقلال به این مفتخر است که بین جنس خودش می‌چرخد و این پرچم هم امانت است. مطمئناً بعد از من هم این پرچم دست خودمان است. کاش امروز به یک گل می‌رسیدیم که حالا ادبیات من متفاوت بود و من منتظر این لحظه بودم. ما حساب کرده بودیم که اگر طارمی بالا بازی کند به عقب می‌آید و توپ را می‌گیرد و اگر علیپور بالا بازی کند، با سر برای طارمی می‌کارد تا او گل بزند. دفاع ما خوب آنها را بایکوت کردم و ما منتظر یک فرصت بودیم. با این حال می‌گویم که امیدوارم این چرخه بین مربیان نسل جوان استقلال مانند مهدی پاشازاده و محمود فکری و... باشد.  

نتایج اخیر استقلال؟
دربی فضای متفاوتی است. من آمدم دربی را ببرم که دربی با همه بازی‌ها فرق می‌کند. همه می‌گویند دربی ۳ امتیاز است ولی ۳ امتیازی که خیلی شیرین و خوب است. پرسپولیس با آمادگی روحی بالایی ظاهر شد و ما با فشار روحی وارد بازی شدیم. اگر تعادل روحی و جایگاه دو تیم را مقایسه کنیم، فکر می‌کنم پیروز میدان ما بودیم.  

استقلال کی روشی بازی کرد؟
همین دیزاین کی‌روشی چهار سال پیش ۷۵ میلیون ایرانی را خوشحال کرد. خوب بود ما چهار سال پیش مقابل کره‌جنوبی حمله می‌کردیم و شکست می‌خوردیم؟! امیدوارم که کی‌روش همین سیستم را حفظ کند تا در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز حضور داشته باشیم. بیایید این ادبیات را تغییر بدهیم و قبول کنیم که کی‌روش هم هموطن ماست. ما افتخار می‌کنیم به این مربی و بازی ما هم تخریبی نبود. سال گذشته هم وقتی من با نفت مقابل پرسپولیس پیروز شدم، گفتند که کی‌روش خط و خطوطی داده است و ای کاش این ادبیات را تغییر بدهیم. البته این حرف من به این معنا نیست که ما بر اساس تاکتیک کی‌روش بازی کردیم. این را فقط برای حمایت از او گفتم. مطمئنم اگر کاوه رضایی از اشتباه بیرانوند استفاده می‌کرد همه چیز فرق می‌کرد.  

تشویق از سوی هواداران استقلال؟
عملکرد ما در سال‌های گذشته باعث می‌شود هواداران به من اعتماد کنند. آنها تیم ما را می شناسند. ۴۰ هزار نفر هواداری که آمده بودند، خودشان یک مربی هستند. ما کارمان را با قدرت ادامه می‌دهیم و آنها دست‌مان را خالی نگذارند. من دست‌شان را می‌بوسم.  

داوری؟
در مورد داوری نمی‌توانیم صحبت کنیم. یک زمانی می‌شد صحبت کرد، اما فغانی دیگر فینال المپیک را سوت زده است. دیگر نمی‌توانیم حرفی بزنیم چون دیگر داور شماره یک است که در سطح اول آسیا و حتی جهان قرار دارد. با این حال خودم فکر می‌کنم یک جاهایی اگر داور بودم، به سود استقلال می‌گرفتم. فغانی افتخار داوری ما در آسیاست. روزهای پس از بازی تراکتورسازی - نفت در آخرین هفته دو فصل پیش خیلی او را اذیت کردند و اکنون برای وی خوشحالم. اگر دیدید فغانی فینال المپیک را سوت زد، هدیه خدا بود.  

صحبت های پایانی؟
تیم ما یک گیر روحی روانی دارد. هفته قبل باید چهار بر صفر نیمه اول را از ماشین سازی می بردیم. اینجا هم با یک یا دو گل باید نیمه اول را به سود خود می کردیم. الحمدالله حس می کنم تیم ما به لحاظ روحی امروز نقطه عطفی را رقم زد. بازی دربی با ماشین سازی متفاوت است. ما سعی کردیم امروز به گل برسیم. بازی امروز یک گله بود و هرکس گل را می زد، برنده می شد. زور خط هافبک دو تیم مساوی از آب در آمد. ما خط آتش خوبی داریم و تنها پرسپولیس بود که از ما گل نخورد. ما توانایی گل زنی داریم. هر دو تیم در فاز ضد حمله خیلی قدرتمند هستند.