کد خبر: ۱۳۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۵

امیری بیستمین مدال آور ایران شد

ملی پوش پرتاب وزنه کلاس F55 کشورمان موفق به کسب مدال نقره در بازی‌های پارالمپیک 2016 ریو شد.
به گزارش تیک، رقابت های پرتاب وزنه کلاس F55 بازی های پارالمپیک 2016 ریو از ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی در ورزشگاه المپیک شهر ریودوژانیرو برگزار شد. در این مسابقه جلیل باقری جدی و حامد امیری از کشورمان با 10 حریف از بلغارستان، صربستان (2 ورزشکار)، کامرون، بوسنی، پاناما، برزیل، لهستان (2 ورزشکار) و تانزانیا رقابت کردند.

حامد امیری که به عنوان دومین نفر پرتاب خود را انجام داد، در تلاش اول رکورد 11.26 متر را به ثبت رساند و در پرتاب های دوم و سوم مرتکب خطا شد.این ورزشکار 34 ساله کشورمان در تلاش چهارم توانست وزنه را 10.62 متر پرتاب کند، در پرتاب پنجم رکورد 11.40 متر را به ثبت رساند و در پرتاب ششم و پایانی نیز رکورد 11.11 متر را بر جا گذاشت.

بدین ترتیب امیری با رکورد 11.40 که در پرتاب پنجم ثبت کرده بود، در رده دوم ایستاد و به مدال نقره بسنده کرد.

همچنین جلیل باقری جدی در سه پرتاب نخست خود به ترتیب رکوردهای 11.02 متر، 11 متر و 10.34 متر را ثبت کرد. وی در در تلاش چهارم وزنه را 10.89 متر، در تلاش پنجم 10.82 متر و در تلاش ششم 11.16 متر پرتاب کرد. باقری بدین ترتیب با رکورد 11.16 متر به عنوانی بهتر از ششمی دست نیافت.

از سوي ديگر سمیه عباس پور،کماندار کامپوند کشورمان در مرحله رده بندی رقابتهای تیراندازی باکمان پارالمپیک برابر کمانداری از کشور کره جنوبی شکست خورد و عنوان چهارم را کسب کرد.

سمیه عباس پور،کماندار کشورمان پس از پیروزی برابر آلمان و انگلیس وارد مرحله نیمه نهایی رقابتهای انفرادی کامپوند بانوان شد و در این مرحله مقابل کمانداری از کشور چین شکست خورد تا برای کسب مدال برنز رقابت کند. وی در این مرحله برابر می سون کیم از کره جنوبی قرار گرفت و با نتیجه 140 بر 138 در جایگاه چهارم ایستاد.

در پایان رقابت های کامپوند نمایندگان چین به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی رسیدند و عنوان سوم هم به کماندار کره جنوبی رسید.

منبع: ایسنا