کد خبر: ۱۳۶۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۵
در نامه انجمن پوشاک به وزیر ارشاد مطرح شد

تبلیغات ماهواره ای برندهای ایرانی شیطنت است

انجمن پوشاک طی نامه ای به وزیر ارشاد اعلام کرد تبلیغات ماهواره ای برندهای ایرانی شیطنت است.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنایع پوشاک ایران، سرپرست امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری در جمع اهالی رسانه با اعلام این خبر گفت: این دستور العمل با رویکرد حمایت از تولید داخل ،تقویت صادرات و جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق به کشور با تاکید وزیر صنعت، معدن وتجارت تهیه و صادر شده است و بر اساس آن همه نمایندگی ها یا شعب شرکت های خارجی برای فعالیت مجاز در ایران باید گواهی فعالیت دریافت کنند.
صادقی با اشاره به اینکه شرکت خارجی یا نماینده آن موظف است در 2 سال اول فعالیت خود در ایران حداقل 20 درصد ارزش واردات خود را در داخل تولید و حداقل معادل 50 درصد ارزش تولید خود را صادر کند افزود: مدت اعتبار گواهی فعالیت نمایندگی حداکثر 2 سال مشروط بر اعتبار مدت قرارداد یا مجوز است .
وی گفت: دارندگان گواهی فعالیت موکلف به دریافت پروانه کسب مطابق مقررات قانون نظام صنفی می باشند و با عرضه کنندگان کالای قاچاق برابر قانون برخورد خواهد شد.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه فروش پوشاک باید در فروشگاه های خرده فروش مجهز به صندوق مکانیزه فروش متصل به درگاه سازمان امور مالیاتی کشور و زیر مجموعه دارنده گواهی فعالیت باشد گفت: در این صورت مسئولیت عملکرد این فروشگاه ها با دارنده گواهی فعالیت است.
وی در ادامه تاکید کرد: دارنده گواهی فعالیت باید نسبت به ایجاد سامانه پوشاک ، به نحوی که کل زنجیره از بدو ورود تا فروش نهایی برای وارد کننده ، گمرک و سایر دستگاه های متولی مانند سازمان امور مالیاتی و مرکز اصناف و بازرگانان ایران قابل رصد و رهگیری باشد ؛ اقدام کند.
صادقی هم چنین از الزام دارندگان گواهی فعالیت به الصاق شناسه کالا به صورت دوختی روی کلیه اقلام و پوشاک و درج کشور محل تولید به صورت تایپی در کنار شناسه کالا خبر داد و افزود: استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات داخی ، سرمایه گذاری مستقیم و مشترک از مهم ترین وظایف این شرکت های مجاز است.
مشاور معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت نیز در این نشست خبری ، گفت: با صدور دستور العمل جدید برای فعالیت نمایندگان و شعب شرکت های خارجی عرضه پوشاک در ایران، از این پس دو نوع پوشاکی که یا نام ونشان ایرانی و یا نام ونشان خارجی ثبت شده دارد به مردم ارایه خواهد شد.
گلنار نصرالهی در ادامه گفت به همه تولیدکنندگان پوشاک داخلی از چهار ماه قبل اعلام شد تا به تدریج کالاهای خود را با نشان تجاری ایرانی تولید و عرضه کنند، افزود : نام و نشان تجاری ایرانی روی تولیدات داخلی زده می‌شود و امیدواریم در این راستا واحدهای بیشتری تولیدات خودرا با نام و نشان ایرانی عرضه کنند و مردم نیز به تولیدات داخلی بیشتر اهمیت دهند.

گفتنی است اين دستورالعمل با پيگيري هاي فراوان و جلسات متعدد از سوي هیئت مديره انجمن صنايع پوشاك ايران وساير تشكل ها و افراد صاحبنظر منتشر شد.