کد خبر: ۱۳۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۲۲

اپل برق تولید می کند

شرکت اپل، برند شناخته شده در زمینه تولید گوشی های تلفن همراه، به تازگی از ثبت شرکت «اپل انرژی» برای تولید انرژی های تجدید پذیرخبر داده است.
به گزارش تیک، آنطور كه به نظر مي رسد اين شركت قصد دارد از طريق اين شركت اقدام به فروش برق اضافي توليد شده در مزارع خورشيدي شركت اپل در ايالت هاي كوپرتينو و نوادا كند و علاوه بر آن به فكر فروش نفت به سراسر ايالات متحده آمريكا افتاده است.

مزارع خورشيدي اپل اين شركت را قادر ساخته كه بخش بزرگي از انرژي مورد نياز خود را از انرژي هاي پاك توليد كند و در زمينه اين انرژي ها يكي از متعهد ترين ها شناخته شود و اقدام اخير اين شركت نشان مي دهد كه شركت اپل قصد دارد خود را كاملا متعهد كند؛ چرا كه هم اكنون شركت اپل تنها در ساعت تابش خورشيد مي تواند از انرژي آن استفاده كند در حالي كه سرورهاي اپل بايد 24 ساعت و7 روز هفته فعال باشند و فروشگاه هاي آن نيز در بعد از ظهرها فعاليت مي كنند.


بنابراين اين شركت بايد جايگزيني براي اين انرژي داشته باشد و به همين منظور از باتري هاي سوختي در تأسيسات خود استفاده مي كند با اين حال اگر اپل قصد دارد به طور 100 درصد از انرژي هاي تجديد پذير استفاده كند، بايد در زمان اوج توليد، مازاد مصرف خود را صادر كند تا بتواند به شبكه نيروي سراسري متصل شود و در طول شب و يا روزهاي ابري از شبكه استفاده كند. در حال حاضر اپل 2 تأسيسات 14 مگاواتي تنها در مزربعه كاپرتينو خود دارد. اما بر اساس قوانين كمسيون قانون گذاري انرژي دولتي آمريكا اين شركت مي تواند تأسيسات بزرگ تري داشته باشد.

 در حال حاضر شركت هاي خصوصي مي توانند انرژي مازاد خود را تنها به شركت هاي انرژي به قيمت اوليه واگذار كنند. اما اپل با ثبت اين شركت خود به عنوان شركت انرژي مي تواند برق را به مشتريان نهايي با قيمت نهايي عرضه كند و در واقع قيمت عرضه به مشتريان را براي برق مازاد خود دريافت كند. هم اكنون شركت هايي همچون گرين مونتين پاور مي توانند انرژي هاي سبز را به مشتريان نهايي در سراسر آمريكا عرضه كنند و بنابراين اين اقدام اپل در آمريكا بديع به نظر نمي رسد.

اپل اعلام كرده كه همه مواضع قانوني براي فروش برق به قيمت نهايي را در خود دارد چرا كه اين شركت يك فروشنده خرد به شمار مي رود و نمي تواند تأثيري در قيمت بازار انرژي آمريكا بگذارد. با ارائه درخواست اپل از هفته گذشته انتظار مي رود ظرف مدت 60 روز اين مجوز صادر شود.

مساله ديگري كه انتظار مي رود از شركت اپل انرژي مشاهده كنيم، پروژه جايگاه هاي شارژ برق خودروهاي برقي است. چرا كه هم اكنون اپل به شدت بر روي پروژه خودروهاي الكتريكي خود تمركز كرده است و انتظار مي رود اين پروژه هاي توليد برق و فروش آن ارتباط مستقيم با آن پروژه داشته باشد. در همين راستا دور از ذهن نيست كه اپل را از هم اكنون به عنوان غول انرژي سبز جهان بر شماريم.


منبع: خبرآنلاین