کد خبر: ۱۳۷۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۸
امام جمعه تهران:

ثبات منطقه به نیروهای مسلح ایران است /نمی‌ارزد آدم بخاطر قدرت،مغلوب سیاست شود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز یک شبکه لعنتی علیه استقلال کشورها و خیزش و بیداری ملت‌ها دست به کار شده است و اینکه می‌گویند در برابر تروریست‌ها قرار داریم، دروغ است و در واقع با آن‌ها همراهی می‌کنند و راهشان را ادامه می‌دهند.
به گزارش تیک، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با بیان اینکه تمام اعمال و رفتار و نیت‌های ما در قیامت در برابر چشمانمان قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: گاهی اعمالمان بسیار خطرناک‌تر از یک تروریست، یک وحشی و یک گرگ می‌شود و در روز قیامت دور ما رژه می‌رود‌ به‌طوری‌که هر کس آرزو می‌کند کاش بین او و این عمل فاصله‌ای وجود داشت.

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را به نقل از خبرگزاری‌ها بخوانید:

* سیاسیون باید بدانند که این مقطع سیاست برایشان به اتمام می‌رسد اما اگر لغزشی در کارشان باشد این لغزش فقط به پای آن‌ها نیست بلکه مشکلاتی که برای آیندگان در جامعه ایجاد می‌کند نیز در روز قیامت مثل آتشی دامن آن مسئولان را خواهد گرفت بنابراین نمی‌ارزد که انسان با دنیای کفر کنار بیاید یا با جریان‌ها سازش کند.

* در آخرت باید پاسخگوی تمام اعمال و رفتار خود باشیم. ما که امروز پشت این تریبون قرار می گیریم باید پاسخ تک تک کلماتی را که به کار می‌بریم، بدهیم و بگوییم که چرا فلان لفظ را به کار برده‌ایم، الفاظی که هر چند بدآموزی نداشته باشد اما در عین حال می‌توانستیم آن را به کار نبریم پس بنابراین ما باید مراقب اعمال، رفتارهای خود و اظهارات سیاسی‌مان باشیم.

* نمی ارزد آدم برای این چند روز قدرت بازی کند، مغلوب سیاست شود، با جریانات سازش کند، با دنیای کفر کنار بیاید.

* ما باید این آیات را تابلو کنیم ، هر کاری انجام می‌دهیم فکر نکنیم یک کار مقطعی است و تمام شد، یک استاد، مدیر، وزیر، مدیرکل، سخنگو باید پاسخ کلمات و حروف خود را قیامت باشد.

* ولایت، استمرار امامت است. از مسئولین کشور نیز خواسته شده است که در ادارات برای کارمندان کارگاه‌های معرفت افزایی درباره امامت و ولایت را برگزار کنند که آن‌ها نیز چنین قولی را داده‌اند.

* امروز امام حسین(ع) در دانشگاه‌های ما سنگرهای بتونی بدون نفوذی دارد. امیدوارم آموزش و پرورش نیز در زمینه آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و جوانان درباره جریان غدیر قدم های برجسته‌ای بردارد تا مانند واقعه عاشورا از این جریان نیز نسل جوان ما آگاه تر شوند.

* در دوران هشت سال دفاع مقدس یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی انجام شد که این مقابله نظامی جهاد اصغر بود و بخش کوچکی از این مقابله به حساب می آمد که پشتوانه آن جهاد اکبر و اوسط بود.

* {با اشاره به اعتقادات محکم دینی فرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس}: آن‌ها حضور ملائکه الله را یافتند و نصرت الهی را محسوس کردند و به ما این باور را دادند که می‌توان با اتکا به کمک‌های الهی از قدرت‌های بزرگ هراسی به دل راه نداد.

* صحنه هشت سال دفاع مقدس طلوع اعتقادات دینی ما بود. در هشت سال دفاع مقدس آموختیم که می‌توان با قدرت های بزرگ و استکباری و مرتجع و زورگو که با تمام امکانات مالی‌شان وارد صحنه شده‌اند پنجه در پنجه انداخت و با سرافرازی و پیروزی بیرون آمد که آن روز این استقامت وجود نداشت امروز خبری از اعتقادات و اخلاقیات نبود.

* ملت ایران در طول تاریخ نشان داده است که تجاوزکار نیست. کشور ما و نیروی های نظامی ما لنگر ثبات در منطقه هستند اما اگر کشوری به ما تجاوز کند باید بداند که امروز اقتدار نیروی نظامی ما عمیق‌تر و دست آن‌ها بالاتر و نیرویشان فراتر از گذشته است و اگر متجاوزی بخواهد به ما حمله کند چنان دفاعی خواهند کرد که متجاوز را پشیمان می‌کند.

* دفاع مقدس حضور عینی آرمان های اسلامی و اعتقادات اسلامی در صحنه رویارویی بود. یک مقابله نظامی نبود.
* در مساله دوران ۸ ساله دفاع مقدس مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی وجود داشت و مقابله نظامی بخش کوچکی از این مقابله بود.

* ما شیعه امیرالمومنین هستیم که فرمود اگر همه عالم مقابل عالم قرار بگیرند من یک‌تنه در برابر همه استقامت می‌کنم و عقب‌نشینی نمی‌کنم. صحنه ۸ سال دفاع مقدس ما طلوع اعتقادات دینی ما بود که می‌شود هم با شوروی، هم با آمریکا، هم با انگلیس، هم با فرانسه، هم با آلمان و هم با همه قدرت‌های مرتجع و مزدوران‌شان با تمام امکانات پولی، نظامی و اقتصادی پنجه در پنجه گذاشت و با سرافرازی، اقتدار و پیروزی بیرون آمد.

* آن کانون، کانون عرفان، عشق، تهجد، نماز شب، ایثار، صبر و عفت بود. اینکه امام(ره) فرمودند در یک دست سلاح و در یک دست قران انصافا تعبیرات دقیقی بود که ما این را به چشم در دوران دفاع مقدس دیدیم.

* عمده‌ترین پیروزی ما در دوران دفاع مقدس پیروزی مکتب بود. پیروزی ولایت، زعامت غدیری، اخلاق و اعتقادات راستین ما بود. امروز هم ما باید همان راهی که در دوران دفاع مقدس می‌رفتیم یعنی اطاعت مطلق از ولایت، صبر و استقامت، اتکای به ایمان و باورها و توسل به حمایت ائمه اطهار(ع) را برویم.

* ملت ایران نشان داده است که تجاوزکار نیست و لنگر ثبات در منطقه است. امروز ثبات منطقه به نیروهای مسلح ایران ما وابسته است اما اگر کشوری به ما تجاوز کند دفاعی که در دوران دفاع مقدس رزمندگان و ملت ما نشان دادند، نشان خواهند داد.

* امروز باید بدانند نیروهای ما دستی برتر، نیرویی بالاتر و اقتداری عمیق‌تر دارند و هر قدرتی بخواهد به ایران ما تجاوز کند جوابی خواهند داد که متجاوز را پشیمان خواهد کرد.

* بازی‌های سیاسی و جدال‌های جناحی نباید وارد محیط آموزشی شود. ما نباید بازی‌های سیاسی و جدل‌های جناحی را به مدارس و دانشگاه‌ها بکشانیم هر چند باید دانشگاه‌های ما سیاسی باشد اما سیاست علوی و دشمن‌شناسی که در چنین زمینه‌ای ابتدا باید دشمنان بزرگ ما که اولین‌اش آمریکاست را به خوبی بشناسد.

* {با اشاره به حمله هوایی جنگنده‌های آمریکایی در سوریه که منجر به شهادت 90 نفر در این کشور شد}: امروز یک شبکه لعنتی علیه استقلال کشورها و خیزش و بیداری ملت ها دست به‌کار شده است و اینکه می‌گویند ما در برابر تروریست‌ها قرار داریم دروغ است و خودشان از تروریست‌ها حمایت کرده و راه آن‌ها را ادامه می‌دهند.

منبع: خبرآنلاین