کد خبر: ۱۳۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۹
در خطبه‌های نماز جمعه مشهد

آیت‌الله علم‌الهدی: 27 سال است که جلوی جنگ را گرفتیم/با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم/نیروهای آمریکا مثل سگ پارس می‌کنند

علم الهدی گفت: ما 27 سال است که جلوی جنگ را گرفتیم، نیروهای آمریکا در کشورهای منطقه و اطراف خلیج فارس مثل سگ پارس می‌کنند و به خاطر قهرمانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و فداکاری‌های امروز مدافعان حرم امروز به ما نزدیک نمی‌شوند.
ب‌ه گزارش تیک، امام جمعه مشهد گفت: اگر صد برجام دیگر امضاء می شد و مدافعان حرم نبودند امروز داعش در وسط این مملکت بود.

آیت‌الله سیداحمد علم الهدی  ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مباهله بیانگر 3 حقیقت، حقانیت اسلام، محوریت اهل بیت پیامبر (ص) نسبت به هویت امت اسلام  و قرار گرفتن همه اسلام مقابل همه کفر و اثبات صلابت و اقتدار اسلام بود.

وی با اشاره به اینکه وقتی همه اسلام در مقابل همه کفر قرار گرفت، چیزی که بارز شد و تجلی و ظهور پیدا کرد، صلابت و اقتدار اسلام بود، گفت: امروز نیز روز مباهله اسلام است و روزی است که همه کفر در مقابل همه اسلام قرار گرفته و همه کفر بسیج شده تا اسلام از روی کره زمین براندازی شود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر توانستیم در جبهه‌گیری خودمان با کفر در این نظام همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم، اینجا است که صلابت و اقتدار ما چشم کفر را پر می‌کند و این ما هستیم که باید همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر همه اسلام را مقابل همه کفر قرار ندادیم و مشغول تساهل و تسامح با کفر شدیم و ارزش‌های دین را به خاطر بعضی از تساهلات زیر پا گذاشتیم و از حدود الهی به خاطر برخی از تسامحات صرف نظر کردیم، در مقابله با کفر، به جای اینکه صلابت اسلام چشم کفر را پر کند، صلابت کفر چشم ما را پر کرده و اگر ما حساب کنیم برای اینکه بخواهیم زندگی کنیم باید با کفر دست بدهیم، معامله و مذاکره کنیم و سر یک میز بنشینیم و خط سیاست خارجی خود را براساس توسعه تعامل و کفر قرار دهیم، اولین شکست مربوط به ما خواهد بود.

وی با تاکید بر این که روز مباهله صلابت اسلام چشم کفر را پر کرد، افزود: این اتفاق به این دلیل افتاد که همه اسلام در مقابل همه کفر قرار گرفت و ما امروز نیز وظیفه داریم در جبهه تقابل با کفر همه اسلام را به میدان بیاوریم و در مختصرترین ارزشها در خط تساهل و تسامح با کفر برنیاییم.

علم الهدی ادامه داد: ما که امروز اگر بنا شد در مساله حجاب، عیاشی و لذائذ نامشروع تساهل و تسامح کنیم و حرام را به اسم نشاط‌بخشی نسل جوان به این مملکت و فرهنگ کشور بیاوریم به جای این که صلابت اسلام چشم کفر را پر کند، صلابت کفر چشم ما را پر خواهد کرد.

عضو  مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ما با هر خیال و پندار غلطی که پای میز با کفار بنشینیم و هر چه جلویمان گذاشتند، امضاء کنیم و هر نوع قراردادی با هر شرایطی از کفر بپذیریم، با این عنوان که می‌خواهیم با اینها زندگی کنیم، مسلما شکست خواهیم خورد‌.

وی با اشاره به اینکه ما امروز استکبار را نسبت به روز اول انقلاب به مراتب ذلیل‌تر کرده‌ایم‌، اظهار کرد: اگر در منطقه در عرصه سیاست و قدرت استکبار را به شکست و ذلت مجبور کردیم، به خاطر این است که همه اسلام را نشان دادیم. وقتی همه اسلام جلوه داده شد و وقتی بنا شد یک جوان از زندگی خود بگذرد و در کویر عراق و شام و یا در کنار دریای مدیترانه با سرسخت ترین دشمنان خدا بجنگد و تا مرز شهادت و جان دادن مقاومت کند، همه اسلام در مقابل کفر آمده و اینجاست که کفر شکست خواهد خورد.

علم الهدی با بیان این که دفاع مقدس ما یک مباهله بود، بیان کرد: یک سیاست مدار خارجی می‌گوید ما اینطور فکر نمی‌کردیم که در مقابل تانک‌های غول پیکر آدم‌ها با گوشت تنشان بیایند و آنها را به عقب بازگردانند، اما در دفاع مقدس ما این اتفاق رقم خورد.

امام جمعه مشهد با تاکید بر این که ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم، یادآور شد:  ما با قهرمانان مدافع جلوی جنگ را گرفتیم، اگر صد برجام دیگر امضاء می‌شد و مدافعان نبودند که امروز داعش در وسط این مملکت بود و عمال آمریکا در این کشور به وضع ذلت باری ما را نابود می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: این یک تحلیل غلط و باطل است که برخی بگویند ما در طول این نظام و انقلاب دو بار جلوی جنگ را گرفتیم، یک بار در دولت اصلاحات و با سیاست تنش زدایی این دولت و بار دیگر در دولت یازدهم که سیاست خارجی آن متمرکز بر توسعه تعامل و مذاکره با دشمن است، این یک تصور غلط است، چرا که ما 27 سال است که جلوی جنگ را گرفتیم، نیروهای آمریکا در کشورهای منطقه و اطراف خلیج فارس مثل سگ پارس می‌کنند و به خاطر قهرمانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و فداکاری‌های امروز مدافعان حرم امروز به ما نزدیک نمی‌شوند.

علم الهدی با اشاره به این که رئیس جمهور روز گذشته در سازمان ملل اعلام کرد ‌که شما به قرارداد برجام عمل نکردید، عنوان کرد: برجام چطور جلوی جنگ را گرفت، اینها از ما و از نیرویی که از زندگی‌اش می‌گذرد و به کویر عراق و سوریه می‌رود، می‌ترسند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: اگر دشمنان ما صبح بدانند که قدرت دخالت نظامی در کشور ما را دارند جنگ را به بعدازظهر نمی‌اندازند و در همان لحظه خواهند داد.

منبع: ایسنا