کد خبر: ۱۳۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱
در دیدار با لاوروف؛

ولید معلم بر آمادگی دمشق بر اجرای توافق آتش‌بس تاکید کرد

وزارت خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد، وزیر خارجه سوریه بر آمادگی دمشق جهت اجرای توافق بین مسکو و واشنگتن درباره آتش بس تاکید کرده است.
به گزارش تیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ‌این وزارتخانه تاکید کرد: ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسش در  حاشیه هفتادویکمین دوره نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر موافقت دولت سوریه با توافقات روسیه و آمریکا و آمادگی‌اش جهت اجرای این توافقات تاکید کرد.

لاورف در این دیدار تاکید کرد: روسیه بر جدا کردن گروه‌های مخالف از جبهه النصره قبل از گام برداشتن در هر مسیری در آینده با آمریکا تاکید کرد.

ولید معلم نیز در کنفرانسی خبری بعد از این نشست گفت: به نتایج بسیار مثبتی در این مذاکرات دست یافتیم.

وزیر خارجه سوریه از رهبری و ملت روسیه برای عملیاتی که طی یک سال گذشته در کشورش آغاز شده تشکر کرد و این عملیات را در زمینه مبارزه با تروریسم بسیار مهم خواند.

معلم افزود: طبق معمول ما به نتایج بسیار مثبتی دست یافتیم. ما و دوستان‌مان روابطی براساس اصول مستحکم داریم.

ولید معلم همچنین در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار کرد و به بررسی جنگ با داعش پرداخت.

ولید معلم تاکید کرد: ارتش سوریه ملزم به شروط آتش بس است در حالی که طی این هفت روز ۳۰۰ مورد نقض آتش بس از سوی افراد مسلح ثبت شده است.

جعفری نیز تاکید کرد که دو کشور با جنگ با تروریسم رو به رو هستند و هر دو کشور تصمیم دارند با تروریسم جنگیده و هماهنگی مستحکمی در این زمینه داشته باشند.

معلم همچنین با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان به بررسی موضع سوریه در قبال ادعاهای آمریکا در زمینه هدف قرار دادن مقر نظامی ارتش سوریه در دیرالزور پرداخت در حالی که بن علوی به بررسی ارتباطات در زمینه بحران سوریه پرداخت و بر اهمیت یک گروه منسجم از مخالفان و از سرگیری مذاکرات سوری ـ سوری تاکید کرد.


منبع: ایسنا
برچسب ها: لاوروف ، آتش‌بس