کد خبر: ۱۳۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۴

مازندران کویر می‌شود؟

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: افزایش استفاده از منابع زمینی آب ها را به آب شور تبدیل می کند و با افزایش مصرف آب، مازندران را به کویر تبدیل می کنیم.
به گزارش تیک، مجید عبدالهی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با اشاره به اینکه سرنوشت تلخی در انتظار آب است، اظهار کرد: جمعیت زیاد و منابع کم آبی این ماده حیاتی را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه در طی 100 سال گذشته جمعیت جهان سه برابر شده در حالی که مصرف 6 برابر شده است، افزود: مصارف بی رویه و شرایط جوی منابع آبی را در معرض تهدید قرار داده است. وضعیت جوی نیز در طی سال ها تغییر کرده و از برف به باران تبدیل شده و بارش ها نیز نامنظم شده و در بیشتر اوقات سیل را به دنبال دارد.

عبدالهی با تاکید بر اینکه آیندگان سوالات زیادی درباره مصرف آب از ما خواهند داشت، ادامه داد: زمان لازم تا تعمیرات خطوط انتقال نیز باید به گونه ای کاهش یابد تا مورد سوال واقع نشود زیرا این نیز زمینه ساز هدررفت آب است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با بیان اینکه باید مدیریت مصرف آب و مصرف بهینه آب در دستور کار قرار گیرد، یادآور شد: امروز ورود آب به منابع زیرزمینی از خروج آن بسیار کمتر است.

بر اساس این گزارش، عبدالهی درباره پروژه افتتاح شده در این دو روستا بیان کرد: با افتتاح طرح آبرسانی روستای رشکلا هزار خانوار از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند. 20 کیلومتر شبکه توزیع و 2 کیلومتر خط انتقال آب به همراه ایستگاه پمپاژ برای این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفار مازندران با بیان اینکه  500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به آب روستایی مازندران کمک شده است، عنوان کرد: هم اکنون 71 درصد روستاهای مازندران آب آشامیدنی سالم دارند که متوسط این میزان در کشور 78 درصد است.

منبع: ایسنا