کد خبر: ۱۳۷۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۶۳

استعدادهای عجیب یک دانش‌آموز فرانخبه

یک دانش‌آموز 10 ساله ملایری، به عنوان فرانخبه ایران شناخته شد. «سارینا بابایی»، دانش‌آموز سال چهارم ابتدایی است که در ملایر و در خانواده‌ای تحصیلکرده و فرهنگی متولد شده است.
به گزارش تیک، این دختر نخبه طی سال‌های اخیر موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده و در حال حاضر ساکن شهر کرج است. مادر او دانشجوی رشته کارشناسی‌ارشد حقوق جزا و پدرش مشاور خانواده دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت است.

پدر این دانش‌آموز نخبه در رابطه با موفقیت‌های سارینا در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: سارینا از حدود سه سالگی به بعد، خواندن و نوشتن را آموخت و در کنار آن گاهی اوقات طراحی هم می‌کرد.

فریدون بابایی افزود: پیشرفت سارینا تا حدی بود که به مرور با کتاب‌های داستانی که حاوی پیام‌های آموزنده مثل احساس مسئولیت بود، آشنا شد اما روند پیشرفتش ما را بر آن داشت تا در رابطه با تمامی امور چون مطالعه، خوابیدن، طراحی، ورزش و تفریحش برنامه‌ریزی داشته باشیم.

این مشاور خانواده ادامه داد: گاهی اوقات چیزهایی را که به ذهنش می‌رسید، می‌نوشت، حدود چهار سالگی با واژه‌های انگلیسی آشنا شد، حافظه‌ای بسیار قوی داشت حتی واژه‌های مشکل را هم یاد می‌گرفت و دایره لغاتش را بالا می‌برد.

بابایی تصریح کرد: نخستین‌بار مادرش یک سوره از قرآن کریم را به زبان انگلیسی در اختیارش گذاشت و سارینا آن را بلافاصله حفظ کرد، سارینا این کار جدید را دوست داشت و در کنارش با زندگینامه دانشمندان نیز آشنایی پیدا کرد.

این مشاور خانواده گفت: سارینا، گاهی اوقات اشعار شعرای کهن و معاصر را هم حفظ می‌کرد، طراحی‌اش هم فوق‌العاده بود به گونه‌ای که یک استاد طراحی در رابطه با یکی از طراحی‌هایش گفت «با اینکه ۶ سال دارد اما در حد یک جوان 20 ساله طراحی می‌کند.»

پدر این دختر فرانخبه ادامه داد: سارینا، رفتن به کلاس زبان را در آموزشگاه آکادمیک آغاز کرد و در مدت سه ماه مدرک certificate که حدود ۱۴ ترم طول می‌کشد را کسب کرد و در یک انشاء با موضوع «وقف» که بین کلاس‌های چهارم تا ششم برگزار شد، سارینا تنها از کلاس دوم شرکت داده شد و برگزیده استان شد.

بابایی به سخنرانی‌های سارینا در دانشگاه فرهنگیان، خوارزمی، اداره‌کل اوقاف، اداره‌کل آموزش و پرورش، روز جهانی کودک اشاره کرد و گفت: در مراسم نشست کتابخوان به عنوان کوچکترین عضو شرکت و سخنرانی کرد و طرح «کتابت را جا بگذار» برای نخستین‌بار در سطح ایران و در کرج توسط  سارینا آغاز و اجرا شد.

وی ادامه داد: مجموعه کارهای دخترم، در انجمن جهانی فلسفه برای کودکان و اساتید و دانشجویان دوره دکتری به نمایش درآمد و در جشن شکوفایی بازگشایی مدارس که به صورت یکپارچه با حضور فرماندار، امام جمعه و سایر مسئولان برگزار شد، سارینا، سخنرانی کرد همچنین به عنوان نخبه به مجلس دعوت شد و از طرف علی‌نعمت چهاردولی نماینده سابق مردم ملایر در مجلس لوح تقدیر دریافت کرد.

بابایی یادآور شد: سارینا در برنامه شبکه یک نیز به عنوان نخبه شرکت کرد و کارشناسان مؤسسه «زبان چتر دانش» عنوان فرانخبه را به سارینا اعطا کردند.

وی خاطرنشان کرد: کار جدیدش ۲۳ تا ۳۰ آبان هفته سال 93 در حمایت از بیماران کلیوی، با حضور خبرنگاران رقم خورد، سارینا قبلا گفته بود قرار است پزشک شود و برای بیماران کلیوی، کلیه مصنوعی بسازد در همین رابطه او یکی از کتاب‌هایش را که به تازگی نوشته است، در یک بیمارستان مرکز دیالیز به بیماران تقدیم کرد.

بابایی از افتتاح سایت این فرانخبه ایرانی، برای حمایت از این بیماران کلیوی و تقدیم هدیه تولدش به رئیس آموزش و پرورش و تهیه کیک تولدش با نماد حمایت از بیماران کلیوی، اشاره کرد.

هدفم ساخت کلیه مصنوعی است

این دانش‌آموز فرانخبه ایرانی نیز به ایسنا گفت: من تا کنون 26 جلد کتاب نوشته‌ام و حافظ سوره‌هایی از قرآن مجید به زبان انگلیسی هستم، تست هوش ساخته‌ام و دستی هم بر ادبیات، طراحی و موسیقی دارم.

سارینا بابایی با بیان اینکه هدف اصلی‌اش ساخت کلیه مصنوعی و کمک به بیماران دیالیزی است، اظهار کرد: طبق تحقیقاتی که انجام داده‌ام این کار امکان‌پذیر است همانگونه که پروفسور موسیوند قلب مصنوعی را ساخت.

وی خاطرنشان کرد: تا کنون در دانشگاه‌های زیادی چون دانشگاه تهران، دانشگاه فرهنگیان، ادارات‌کل اوقاف و آموزش و پروش سخنرانی داشته‌ام.

سارینا با بیان اینکه در این مسیر افراد زیادی در کنار من بوده‌اند، به دکتر هاشمی معاون وزیر علوم، محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس، مهرداد احمدی استاد دانشگاه و سرفرازی مدیرکل بانوان استانداری البرز اشاره و تصریح کرد: ایران در قلب من است.

ارائه بیش از 900 طرح توسط دانش‌آموز فرانخبه

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز در گفت‌وگو با ایسنا سارینا بابایی را افتخاری برای مردم ملایر، استان همدان و کشور ایران دانست و اظهار کرد: این دانش‌آموز متولد ملایر بالاترین ضریب هوشی را دارد و لقب فرانخبه‌ای به خود گرفته است.

کاوه برخورداری افزود: بر اساس گزارش پژوهشگران دانشگاه تهران، سارینا بابایی دارای بالاترین ضریب هوشی بوده که این ضریب متعلق به افراد فرانخبه بوده و کمیاب است.

وی گفت: سارینا در ملاقات اخیر خود با محمد کاظمی نماینده ملایر گفته مولف 26 جلد کتاب بوده و بیش از 900 طرح از خود ارائه داده است، نکته جالب این است که او حافظ آیاتی از قران کریم به زبان انگلیسی است و در زمینه موسیقی و ادبیات هم پیشرفت چشمگیری دارد.

برخورداری عنوان کرد: در جلسه‌ای که در محل آموزش پرورش ملایر با حضور نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، سارینا تعجب همگان را به خود جلب کرد و گوشه‌ای از عظمت خداوندی را نشان داد.

وی ادامه داد: در این جلسه سارینا خود را معرفی کرد و از کتاب‌ها و طرح‌های خود برای حاضران سخن گفت و هدف اصلی خود را در آینده ساخت کلیه مصنوعی برای انسان عنوان و تصریح کرد در راه رسیدن به این هدف مقدس تلاش خواهد کرد.

رئیس آموزش و پرورش ملایر، سارینا بابایی را سرمایه ملی دانست و گفت: او به علت هوش بالای خود مورد توجه بسیاری از مقامات دولتی قرارگرفته است به طوریکه به گفته پدر ومادرش، او مشاور چندین معاون وزیر است.
 

منبع: ایسنا
برچسب ها: استعداد ، فرانخبه