کد خبر: ۱۳۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۱

ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران افزایش یافت

وی اظهار کرد: برهمین اساس ساعت کاری مراکز معاینه فنی تهران تا اطلاع ثانوی و کاهش میزان مراجعه خودروها، در شیفت صبح از ساعت ۹ تا ۲۷ و در شیفت بعدازظهر از ساعت ۲۷ تا ۳۵ تعیین شده است.
به گزارش تیک، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی تهران با اشاره به حجم زیاد مراجعه و صف طولانی خودروها در مراکز معاینه فنی، از افزایش ساعت کاری این مراکز در قالب دو شیفت تا ساعت ۱۲ شب خبر داد. به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، سید نواب حسینی منش افزود: تمامی مراکز معاینه فنی تهران از امروز (سوم مهرماه) در دو شیفت کاری فعال و به مراجعه کنندگان خدمات رسانی می کنند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت با اشاره به افزایش چند صد برابری میزان مراجعات شهروندان به مراکز معاینه فنی برای دریافت تاییدیه خودرو تصریح کرد: بیش از شش هزار خودرو در روز گذشته(۸ تا ۱۲شب) در مراکز معاینه فنی تهران پذیرش و مورد بررسی فنی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش از ابتدای مهرماه در تهران آغاز شده گفت: روز پنج شنبه اول مهرماه بیش از ۵۷۱۱ خودرو و روز جمعه دوم مهرماه نیز بیش از ۵۳۱۱ خودرو در مراکز معاینه فنی تهران پذیرش و مورد بررسی فنی قرار گرفتند.

حسینی منش بابیان اینکه برغم اطلاع رسانی و تاکید بر اجرای طرح کاهش از ابتدای مهرماه، متاسفانه تعداد قابل توجهی از شهروندان مراجعه به مراکز معاینه فنی را برای دریافت تاییدیه فنی خودرو را به روز آخر موکول کردند که همین امر موجب شلوغی بیش از حد و ازدحام مراجعات در این مراکز شده است.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی پایتخت افزود: مراکز معاینه فنی بیهقی و سراج پر تراکم ترین مراکز در طول هفته گذشته بوده اند.

به گفته وی، شهروندان می توانند با ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۲۰۰۰۱۱۲ ضمن دریافت نوبت، از مدت انتظار در صف مراکز معاینه فنی خودرو خود مطلع شوند.

مرحله دوم طرح ترافیکی کاهش از روز گذشته (اول مهرماه) در تهران آغاز شده است، در این مرحله از طرح ۳۰۰ دستگاه دوربین، تردد خودروها در محدوده ترافیکی زوج و فرد را کنترل و برای متخلفان (شماره پلاک و معاینه فنی) ۵۰۰ هزار ریال جریمه اعمال قانون می شود.

در همین ارتباط مالکان خودروها می توانند با مراجعه به سامانه سیمفا (SIMFA.IR) و وارد کردن شماره پلاک و شماره شناسایی خودرو (VIN) از معتبر بودن برگه معاینه فنی خودروی خود اطمینان حاصل کنند.

مالکان خودروهایی که با وجود داشتن برگه معاینه فنی معتبر پیامک ارشادی دریافت کرده اند نیز می توانند به سامانه مذکور مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنند.

منبع: آفتاب‌‌نیوز