کد خبر: ۱۳۷۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۵۱۶

سرانجام پرونده همسر مهناز افشار؟

«موضوع شير خشك آلوده كذب محض است و متاسفانه يكسري رسانه‌ها به دروغ اين جوسازي را انجام دادند.» اين جملات وكيل ياسين رامين پسر يكي از مديران دولت احمدي‌نژاد و البته همسر مهناز افشار است.
به گزارش تیک، ياسين رامين مدتي است بازداشت شده و اكنون محمد شعباني وكيل او با بيان اينكه بحث شير خشك آلوده عنوان شكايت خود هلال احمر هم نيست، درباره آخرين وضعيت پرونده ياسين رامين گفت: يكسري اختلاف حساب وجود دارد كه بايد به سرانجام برسد و در راستاي شفافيت مسائل مالي يكسري مدارك از آلمان به ايران ارسال شده است. وي با بيان اينكه در ادامه رسيدگي‌ها نمايندگان هلال احمر بايد سفري به آلمان داشته باشند گفت: بخشي از مدارك قابل انتقال نيست و نمايندگان هلال احمر بايد به ‌آلمان سفر كرده و نظر كارشناسي خود را تكميل كنند. شعباني با بيان اينكه بحث شير خشك آلوده عنوان شكايت خود هلال احمر هم نيست گفت: موضوع شير خشك آلوده كذب محض است و متاسفانه يكسري رسانه‌ها به دروغ اين جوسازي را انجام دادند. وكيل ياسين رامين درباره تامين وثيقه موكل خود گفت: قرار وثيقه موكلم ۲۹ ميليارد است كه اگر پولدار شود مي‌تواند آن را تامين كند. شعباني در پاسخ به اين سوال كه آيا موكلش با خانواده ديداري داشته است گفت: موكل من ممنوع الملاقات نيست. در هر صورت من به دستگاه قضائي و سير پرونده خوش‌بين هستم. 
 
ياسين اتهام شيرخشكي را رد كرد 
 
البته اتهام مربوط به شيرخشك، موضوع جديدي براي ياسين رامين نيست؛ چرا كه او مدتي قبل بيان كرده بود: «من به خيلي چيزها متهم شده‌ام، موضوع شير خشك جديدترين آنهاست. براي من و همسرم كه به تازگي پدر و مادر شده‌ايم وارد كردن شير خشك فاسد و مرگ كودكان بي‌گناه به واسطه آن، يك جنايت غيرقابل گذشت است. بنده نه تنها طرح ادعاهاي كذب را محكوم مي‌كنم بلكه در اين مورد خاص، اگر توسط هر كسي شير خشك فاسد به كشور وارد شده، از تمام مسئولان تقاضاي رسيدگي فوري به موضوع را دارم.» 
 
مرور آنچه درباره ياسين نوشتند 
 
اگر اتهام شيرخشكي درباره ياسين رامين را ازذهن خارج كنيم، با جست‌وجويي كوتاه در موتورهاي جست‌وجوگر به موضوعاتي ديگري درباره او خواهيم رسيد. در خرداد سال جاري بود كه جماران نوشت؛ طرح شكايت از ي. ر ابتدا توسط سازمان بازرسي كل كشور و متعاقبا توسط سازمان هلال احمر از حدود يك سال گذشته در دادسراي كاركنان دولت مطرح گرديد و اميد بود كه جهت جلوگيري از اطاله دادرسي تا پيش از آغاز ماه مبارك رمضان، تصميم نهايي از سوي بازپرس محترم رسيدگي‌كننده اتخاذ شود. بر اساس اظهارات مسئولان هلال احمر، هم‌اكنون تهيه دارو به دليل تملك شركت رشد از سوي اين فرد از طريق شركت‌هاي واسطه‌اي ديگر که در آلمان، امارات و غير هستند، صورت مي‌گيرد كه هيچ گونه وابستگي‌اي به جمعيت هلال احمر ندارند و به صورت واسطه فعاليت كرده و اين امر باعث افزايش قيمت تمام شده دارو مي‌گردد. نبايد فراموش كرد كه عمده داروهاي وارداتي هلال احمر مربوط به بيماران خاص و سرطاني هستند كه بسيار گران هستند. شركت رشد ارزش ميلياردي دارد و داراي سابقه فعاليت دارويي طولاني است. البته گويا شاكي اميد دارد كه با توجه به اموال متعددي كه متهم به‌نام خود و برخي اقوام در ايران دارد به كشور، بازگردد و نسبت به مسترد كردن اموال هلال احمر اقدام لازم را بنمايد و انشاءا... دستگاه قضائي هم با قاطعيت با اينگونه اقدامات در راستاي فرمان ٨ ماده‌اي مقام معظم رهبري و تاكيدات مكرر رئيس محترم قوه قضائيه برخورد قاطع و سريع بنمايد. در همان ماه آفتاب نيوز هم نوشت؛ «ي. ر» آقازاده ايراني داراي تابعيت آلمان كه چندي پيش هم به واسطه ازدواج پر سر و صدايش اسمش بر سر زبان‌ها افتاد حالا هم يك بدهي هشت ميليارد توماني دارد و هم يك شركت دارويي را تصاحب كرده است. پرونده فرد مذكور از يك سال پيش با شكايت سازمان بازرسي كل كشور وارد فاز جدي و حالا به كارشناس ارجاع داده شده است و به محض اظهارنظر كارشناس، تصميم نهايي از سوي بازپرس دادسراي كاركنان دولت گرفته خواهد شد. يادگاري ديگر از دولت پيشين كه آنگونه كه ديروز پايگاه خبري جماران عنوان كرد متهم آقازاده از زمان شكايت از كشور خارج و سپس ممنوع‌الخروج شده است. ماجرا از روزهاي اوج تحريم شروع شده است. اين‌بار تخلف نه در بانك و نه در فروش نفت كه در يكي از شركت‌هاي زيرمجموعه سازمان هلال‌احمر رخ داده است. 
 
درنهايت... 
 
در نهايت بايد منتظر ماند تا مسئولان قضائي در صورت صلاحديد به بيان جزئياتي از پرونده ياسين رامين فرزند مدير دولت احمدي‌نژاد و همسر مهناز افشار بپردازند. 

منبع: روزنامه آرمان