کد خبر: ۱۳۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۱
رئیس جامعه هتلداران کردستان عنوان کرد:

لغو 70 درصد تورهای خارجی ‌به ‌ایران به دلیل کمبود هتل

‌رئیس جامعه هتلداران کردستان گفت: 70 درصد تورهای خارجی که مقصد ایران دارند، به دلیل کمبود هتل لغو می‌شو‌د.
به گزارش تیک، عبدالحمید حمیدی، شامگاه دوشنبه(5 مهر) در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد کشور ایران در شرایط فعلی و در میان کشورهای همجوار در خاورمیانه از رشد اقتصادی خوبی برخوردار بوده است.

وی افزود: برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود و افزایش توان گردشگری ایران باید شبکه‌های زنجیره‌ای گردشگری ایجاد کرد.

رئیس جامعه هتلداران استان کردستان، ایجاد تعامل بیشتر میان سرمایه گذاران و دفاتر فعال خدمات آژانس‌های مسافرتی در زمینه گردشگری، اتخاذ سیاست‌های حمایت مالی و بکارگیری ابزارهای تشویقی و بومی سازی مراکز اقامتی را از جمله اقداماتی دانست که در رشد و توسعه گردشگری موثر خواهد بود.

وی ارتقای سطح ایمنی گردشگری در جامعه، بهبود جاذبه‌های موجود و ایجاد جاذبه‌های جدید، تجهیز ناوگان حمل و نقل، توسعه بوم گردشگری، تجهیز موزه‌ها و جذب سرمایه گذارن خاریج را از دیگر اقداماتی برشمرد که در ایجاد ثبات در رشد گردشگری منطقه موثر خواهد بود.

حمیدی در ادامه سخنان خود به معضل کمبود هتل در ایران اشاره و تصریح کرد: متاسفانه کمبود و نبود هتل کافی در ایران موجب شده رشد و توسعه گردشگری ایران به کندی پیش رود و به همین دلیل 70 درصد تورهای خارجی که مقصد ایران را دارند، لغو می‌شوند.

وی بیان کرد: از یک هزار و 38 هتل موجود در کشور تنها 3 درصد هتل‌ها چهار و پنج ستاره هستند که این یک ضعف است.

رئیس جامعه هتلداران استان کردستان در پایان سخنان خود خواستار رسیدگی به جاده اورامان و ساماندهی مسیر روستاهای دزلی، درکی و کماله شد.

‌منبع: ایسنا