کد خبر: ۱۳۷۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۶۶

رضا عطاران در مراسم رونمایی از «چاله»

آیین افتتاحیه فیلم سینمایی «چاله» ساخته علی کریم پنجم مهرماه در سینما فرهنگ با حضور اهالی سینما، هنرمندان و عوامل فیلم در سینما فرهنگ برگزار شد.
به گزارش تیک، در ابتدای این مراسم و قبل از شروع نمایش فیلم علی کریم کارگردان فیلم «چاله» گفت:خوشحالم که این فیلم پس از هشت سال امکان اکران عمومی پیدا کرد. در ابتدا جا دارد از علی آشتیانی پور به خاطر حمایت هایی که کرد، تشکر کنم. همچنین سه تشکر ویژه دارم از فرمان فتحعلیان، همایون شجریان و سهیل نفیسی که از موسیقی آنها در فیلمم استفاده کردم.
او افزود: سینمای هنروتجربه حاصل تلاش و کوشش و پافشاری چند نسل فیلمساز است، از سالیانی دور تا به امروزو در نهایت ریاست محترم سازمان سینمایی در دولت یازدهم. جناب آقای ایوبی سپاسگزاریم. و همینطور سپاس فراوان دارم از شورای سیاستگذاری هنر و تجربه و مدیر موسسه، آقای امیرحسین علم الهدی.


کریم تاکید کرد:اگر امروز اینجا به عنوان فیلمساز در خدمت شما هستم یک دلیل بیشتر ندارر و آن عباس کیارستمی است. تنها انسان فرهیخته ای که شبیه و منطبق با آثارش تا به امروز دیده ام و در باورم تا ابد جای گرفت. او از معدود هنرمندانی بود که خود را با ایثاری عجیب و اصراری همیشگی از آثارش حذف می کرد، تا بی هیچ اَدا و خودنمایی، مخاطبِ خودِ جهان اثر باشیم و این ایثار تا جایی ادامه پیدا می کرد که نه تعدادی از عکاس ها او را عکاس می دیدند و نه گروهی از سینماگران او را فیلمساز و برخی از اهالی ادب هم که بماند...کیارستمی فیلسوفی بود که فیلم هم می ساخت و عکس هم می گرفت و شعر هم می گفت و در هر کاری چیره دست بود و فیلسوفانه می دید و زندگی می کرد و می آموخت و آموزش می داد. جایش برای همیشه خالی خواهد ماند و ظاهرن بر این سوگواریِ جماعتی چون ما، پایانی نیست. یادشان گرامی.

او همچنین در پایان گفت: نمایش امشب رو تقدیم می کنم به بهمن کیارستمی و پزشکی که برای یک طپش و ثانیه ای بیشتر نفس کشیدنِ یک انسان لباس سفید طبابت بر تن می کند و نه چیز دیگر.

در این مراسم رضا عطاران، سیف الله صمدیان، نگار اسکندرفر، عباس یاری، ایرج شهزادی، سید جمال ساداتیان، سامان مقدم، علی قربانزاده، مجید مطلبی، بابک کریمی، بهتاش صناعی ها، اکتای براهنی و... حضور داشتند.


منبع: خبرآنلاین
برچسب ها: رضا عطاران