کد خبر: ۱۳۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۵
مديرعامل ايران خودرو در دیدار با وزیر صنایع عمان:

قطعه سازان در توليد محصولات مشترك با عمان مشاركت مي كنند

وزير صنايع و بازرگاني عمان پس از بازديد خطوط و سالن هاي توليد گروه صنعتي ايران خودرو، در ديدار با مديرعامل اين گروه صنعتي، آخرين اقدامات انجام شده براي ايجاد شركت مشترك و اجراي خط توليد محصولات ايران خودرو در عمان را بررسي كردند.
به گزارشتیک به نقل از ايكوپرس، مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در اين ديدار گفت: ايران خودرو مصمم است تا فعاليت هاي خود در كشور  عمان را توسعه دهد و به نتايج خوبي در همكاري با اين كشور دست يابد.

مهندس هاشم يكه زارع با اشاره به ايجاد خط مونتاژ محصولات ايران خودرو در عمان گفت: اين كشور مزاياي زيادي براي توليد محصولات ايران خودرو دارد و به دليل دسترسي به كشورهاي اطراف نيز مي تواند به عنوان مركزي براي صادرات محصولات ايران خودرو به كشورهاي منطقه و به ويژه شمال آفريقا مطرح باشد.

 وی با بيان اين كه در فازهاي بعدي پروژه، امكان گسترش همكاري ها وجود دارد گفت: با توجه به منابع موجود در كشور عمان، امكان مشاركت قطعه سازان براي توليد قطعه در اين كشور نيز وجود دارد.

 مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: توليد قطعه در عمان هزينه لجستيك را كاهش داده و موجب افزايش سودآوري خواهد شد.

مهندس يكه زارع به قابليت هاي موجود در محصولات ايران خودرو اشاره كرد و گفت:‌ محصول دنا مطابق با استانداردها و شرايط آب و هوايي عمان مي تواند سهم مناسبي را در بازار اين كشور كسب كند. 

وي تصريح كرد:‌ ايران خودرو خط مونتاژ محصولات خود در عمان را با استفاده از آخرين فناوري روز و در بازه زماني پيش بيني شده راه اندازي خواهد كرد. 

در اين ديدار علی بن سعود السنیدی، وزير صنايع و بازرگاني عمان نيز ضمن مجهز و به روز خواندن خطوط توليد ايران خوردو گفت: محصولات اين شركت با قيمت رقابتي مي تواند با خودروهاي موجود در بازار اين كشور رقابت كند.

وي به ظرفيت ها، منابع طبيعي و مواد اوليه موجود در اين كشور اشاره كرد و گفت: عمان مي تواند با ارايه مواد اوليه و پليمري كمك زيادي به توليد محصول ايران خودرو كند.

وزير صنايع و بازرگاني عمان تصريح كرد: توانمندي هاي ايران خودرو موجب شده تا به فكر همكاري هاي گسترده با اين شركت باشيم.

وي به نياز بازار كشورهاي آفريقايي به محصولات اقتصادي گفت: در كشورهاي آفريقايي تقاضاي زيادي براي خريد محصولات با كيفيت و قيمت مناسب وجود دارد كه ما مي توانيم با راه اندازي اين سايت نياز بازار آنان را نيز تامين كنيم.

گفتني است، با توافقات صورت گرفته، شركت سرمايه گذاري مشترك ايران خودرو و عمان با سرمايه گذاري طرف عماني و ارائه خدمات فني مهندسي از سوي ايران خودرو ايجاد شده كه طبق آن خط مونتاژ محصول دنا در اين كشور راه اندازي خواهد شد.