کد خبر: ۱۳۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۱
معاون مطبوعاتی تاکید کرد

ویزیتور از خبرنگار جدا شود

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: به موجب ماده ۴۶ قانون مطبوعات، رسانه‌ها موظف هستند خبرنگاران خود را بیمه کنند.
به گزارش تیک، حسین انتظامی چهارشنبه شب در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالایی در استان کردستان برای توسعه فعالیت‌های مطبوعاتی وجود دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه کردستان یک استان مرزی است، همگرایی این استان برای منافع ملی و امنیت کشور بسیار حائز اهمیت است.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه سخنان خود درباره برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای مطبوعات در استان‌ها عنوان کرد: با برگزاری جشنواره‌های فرمالیته و بدون شفافیت مخالفم و باید جشنواره‌ها براساس اصول طراحی شده و سیاستگذاری‌های مرکز برگزار شود.

وی همچنین یکی از معضلات عرصه خبر را حضور افراد غیرخبرنگار و آگهی بگیر عنوان کرد و گفت: این سیاست را داریم که خبرنگاران واقعی پالایش شوند و رسته ویزیتور و خبرنگار از دیگر جدا شود.

انتظامی در ادامه به بحث بیمه خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: رسانه‌ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند و استقلال و ثبات حرفه‌ای خبرنگاران رعایت شود.

وی بیمه خبرنگاران را دارای الزام قانونی دانست و گفت: به موحب ماده ۴۶ قانون مطبوعات رسانه‌ها باید خبرنگاران خود را بیمه کنند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در ادامه یکی از آسیب‌ها را در استان‌ها دوگانگی و تقابل میان نشریات سراسری و محلی عنوان کرد و افزود: فقط نشریاتی که دارای پروانه هستند ادارات ارشاد موظف هستند به آنها آگهی دهند.

وی خاطرنشان کرد: باید ۷۰ درصد آگهی‌ها در استان‌ها بین نشریات محلی توزیع شود و این مساله نیز باید در کردستان رعایت شود.

منبع: ایسنا 
برچسب ها: بیمه ، مطبوعات