کد خبر: ۱۳۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸
رحمانی فضلی:

عربستان در شرق کشور به اشرار کمک‌ می‌کند

وزیر کشور از کمک عربستان سعودی به اشرار شرق کشور خبر داد.
به گزارش تیک، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز ( پنجشنبه) در ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در استانداری این استان از کمک عربستان سعودی به اشرار شرق کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه هیچگونه نگرانی نسبت به تهدیدات خارجی وجود ندارد، گفت: این تهدیدات وجود دارد اما ما نگران آن نیستیم چرا که قدرت مقابله ما با این تهدیدات به قدری است که تصور اقدام عملی به ذهن دشمن خطور نمی‌کند. البته در داخل کشور ضعف‌هایی وجود دارد که می‌تواند بسترساز مطامع دشمنان شود قدرت ما تا زمانی استقرار و تداوم خواهد داشت که در داخل کشور انسجام و وحدت داشته باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه امنیت و انسجام ملی عنوان کرد: ایشان پس از این دو مورد، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی را مورد تاکید قرار داده‌اند. اقتصاد مقاومتی را باید جدی گرفت و قدر این امنیت را دانست.

وی تاکید کرد: ما شکی نداریم همه کشورهای استکباری به دنبال بروز اتفاقات ناخوشایند در ایران هستند و در این زمینه هزینه زیادی انجام می‌دهند. به عنوان نمونه عربستان در شرق کشور مستقر شده و به اشرار کمک‌های مالی و اطلاعاتی می‌کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: آن‌ها در غرب نیز با منافقین علنا دیدار می‌کنند، با این حال ما از این اقدامات نگران نیستیم اما این مساله به معنای عدم تقویت خودمان نیست.

وزارت کشور می‌تواند هدفمندی یارانه‌ها را مدیریت کند
حدود 100 مورد از اختیارات استانداری‌ها به آن‌ها واگذار شده که استانداران باید از این امکان به نحو احسن استفاده کنند. ما می‌توانیم همین موضوع هدفندی یارانه‌ها را نیز از این طریق در وزارت کشور مدیریت کنیم، چرا که این استانداران و فرمانداران هستند که می‌دانند چه کسانی باید یا نباید یارانه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اختیار هدفمندی یارانه‌ها به ما واگذار شود، می‌توانیم آن بخش از یارانه‌هایی که به افراد غیرنیازمند پرداخت نشده است را به صندوق توسعه استانی واریز کنیم و آن را به سرمایه یا سود تبدیل نماییم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی تنها به حوزه اقتصاد محدود نمی‌شود گفت: اقتصاد مقاومتی در تمامی ابعاد امنیتی، سیاسی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد و در شرایط کنونی که تهدیدات علیه کشور ما زیاد است، باید به این مساله توجه ویژه داشت.

مردمی بودن نقطه اصلی اقتصادی مقاومتی
وزیر کشور با بیان اینکه پروژه‌های دولتی به هر صورت باید انجام شود، عنوان کرد: اما تاکیدی که در اقتصاد مقاومتی وجود دارد این است که مردم باید وارد آن شوند. اگر مردم به اقتصاد مقاومتی ورود نکنند، این مدل اقتصادی محقق نخواهد شد. باید برای تجهیز و ورود مردم به حوزه اقتصاد مقاومتی طرح و منابع آن را مشخص کرد.

وی خطاب به مسئولان استانی اظهار کرد: مدیران هر استان باید برنامه‌ای برای استان خود در نظر گرفته و اهداف، شاخص‌ها و وضع موجود و مطلوب را ترسیم نمایند و در نهایت در این طرح‌ها زمان‌بندی‌ها را مشخص کنند.

رحمانی فضلی با اشاره به کمبود منابع عمرانی کشور بیان کرد: وضعیت ما با این قیمت نفت اصلا خوب نیست، با این حال ما توانسته‌ایم در این شرایط تورم را کاهش داده و پول به صندوق ذخیره اصلی تزریق کنیم. ما این اقدامات را مدیون مردم و دولت هستیم. ساختار اقتصادی به گونه‌ای بوده که دولت تاکنون تاب آورده است اما باید سایر روش‌های کسب منابع را جستجو کرد.

وزیر کشور اضافه کرد: اینکه مردم در چرخه تولید و نوآوری ورود یابند از اهمیت زیادی برخوردار است. باید اقتصاد روستا و شهر ساماندهی شود و نظامات بانکی و حقوقی تغییر نماید که البته این تغییرات به مرور ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به تعیین وزیر معین برای ستاد اقتصاد مقاومتی در هر استان بیان کرد: برای این منظور دستورالعملی توسط وزارت کشور تهیه شده و استان‌ها نیز باید این برنامه‌ها را پیگیری کنند. در برخی از استان‌ها نیز نمونه کارهایی به صورت آزمایشی انجام شده که می‌تواند به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مورد استفاده قرار گیرد. خراسان رضوی نیز می‌تواند یک شهرستان را انتخاب و مدیریت اقتصاد مقاومتی را در آنجا پیاده کند. این مدل می‌تواند به عنوان الگویی مورد استفاده در سایر بخش‌های استان شود.

رحمانی فضلی با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی در مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: گفتمان سازی تنها محدود به تعداد برنامه‌های صدا و سیما نیست و باید به منابر، دانشگاه‌ها و مدارس نیز کشیده شود.

وزیر کشور ادامه داد: گفتمان سازی در استان خراسان رضوی به جهت ظرفیت گردشگری آن باید به شکلی متفاوت صورت گیرد.

وی با اشاره به طرح‌های اجرایی در حوزه تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: باید آثار طرح‌های مختلف در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و همچنین افزایش درآمد خانواده‌ها  پیگیری و ارزیابی شود.

رحمانی فضلی در خصوص مشکلات آب در استان خراسان رضوی تاکید کرد: در این استان باید کشت گلخانه‌ای پیگیری شود. ما برای عبور از بحران آب راهی جز استفاده از الگوی کشت نوین و بهینه کردن آن نداریم. در این زمینه توسعه کشت پاییزه نیز می‌تواند موثر باشد.

وزیر کشور از توافق با کشور افغانستان برای تغییر کشت تریاک در یکی از استان‌های این کشور خبر داد و افزود: این پیشنهاد مصوب شده و قرار است در یکی از استان‌های افغانستان پیاده شود. استان خراسان رضوی می‌تواند در این زمینه ورود یافته و طرح‌های خود را ارایه دهد.

وی با تاکید بر انجام برش‌های استانی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: هر موضوعی که می‌تواند توسط وزارتخانه پیگیری شود را به ما ارجاع دهید. متاسفانه ما کمی در تبلیغ و ارایه اقدامات دولت تعلل داریم. در حال حاضر  حدود 70 درصد فعالیت‌ها در روال اداری متوقف می‌شود.

 منبع: ایسنا