کد خبر: ۱۳۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۷
وزیر بهداشت:

روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندي رو به افزايش است

وزير بهداشت با ابراز تاسف از افزایش روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندي، گفت:بايد در مجلس و دولت در این باره قوانيني وضع شود.
به گزارش تیک، دکتر حسن هاشمي در برنامه پياده‌‌روي اعضاي کانون‌هاي سالمندي شهر تهران که صبح امروز در بوستان جوانمردان برگزار شد،، اظهار کرد طي چهل سال گذشته متوسط طول عمر در کشور دو برابر شده است. اين رقم براي زنان 81سال و مردان 76 رسيده است.

وي افزود:باتوجه به مسن شدن جمعيت ايران، نياز به افزايش مراقبت‌ها براي اين گروه سني داریم.

هاشمي با بيان اينکه در طول چنددهه گذشته اقدامات جدي در حوزه سلامت صورت نگرفته است، ادامه داد: در دولت يازدهم، سلامت در اولويت قرارگرفت اما هنوز معتقديم که کافي نيست، بلکه بايد چندين دهه اولويت  مجلس و دولت باشد.

وزير بهداشت  ضمن اشاره به سفر اخير خود به مسکو، اضافه کرد: در شهر مسکو که جمعيتي نزديک به تهران دارد، 81 هزار تخت بيمارستاني وجود دارد، درحالي که مجموع تخت‌هاي بيمارستاني تهران، 26 هزار مورد است که بيشتر آنها نيز پيش از انقلاب راه اندازي شده اند.

هاشمي همچنين بر کاهش وزن، ورزش، کاهش مصرف شيريني و مواد شور و ترک مصرف دخانيات تاکيد و اضافه کرد: مايه تاسف است که روند سپردن سالمندان به مراکز سالمندي رو به افزايش است. در فرهنگ و آموزه هاي ديني ما نيز چنين توصيه اي نشده است و بايد در محلس و دولت قوانيني در اين حوزه وضع کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در کشور مساله بهداشت روان اهميت زيادي دارد، گفت: بخشي از افسردگي ها نيز به دليل بي احترامي و بي توجهي است که در همه سنين ممکن است اتفاق بيفتد.

منبع: ایسنا